Soğuk Günlerde Daha Rahat Uyanmanın 7 yolu

Hava soğuk oldukça o yatak nasıl da sıcak geliyor. Zaten kış saati uygulamasından gecemiz gündüzümüz şaşmış vaziyette, bir de üstüne kar soğuğu gelince gelsin ‘Geç kalıyorum’ mesajları! Peki, bu soğuk kış günlerinde uyanmanın daha kolay yolları yok mudur? Vardır, buyurunuz.

1- Yatağın içindeyken yaklaşık 10 dakika esneme hareketi yapın. Bu bir yoga ya da meditasyon olabilir. Kahve içmeden ayılmanın doğal yolu yani. Bir deneyin, faydasını göreceksiniz.

kaliteli uyku

2- Eğer güne hemen sosyal medya ya da mail kontorlü ile başlıyorsanız, bu henüz sabahın ayazında vücudunuza boşu boşuna stres yüklemenize neden olabilir. Bu nedenle elektronik cihazları, sabahın erken saatlerinde uzak tutun kendinizden. Nasılsa günün geri kalan kısmında onlara yapışık gezeceğiz :S

TELEFON

3- Eğer geceden, bir sonraki gününüzü planlayamıyorsanız bunu sabahtan yapın. Alın elinize kağıt kalemi, gününüzü planlayın. Hem zaman tasarrufu yapmış olursunuz hem de daha kolay güne adapte olmuş…

yazı_yazmak
4- Güne pozitif bir müzik dinleyerek başlayın. Bunlar rahatlatıcı meditasyon müzikleri de olabilir, yumuşak geçişli müzikler de. Tercih size bağlı.

müzik_dinlemenin_faydaları

5- Sağlıklı bir kahvaltı yapın. Sucuk, salam keyfini hafta sonuna bırakabilir, hafta içinde biraz daha gün boyu sizi zinde tutacak yiyeceklere yönelebilirsiniz. Sizin için seçtiğimiz kahvaltılık tariflerimize mutlaka göz atın.

kahvalti

6- 1 su bardağı su için. Eğer 8 saatten fazla süreden beri uyuyorsanız, vücudunuz suya aç uyanacaktır. İhtiyacı olan suyu hemen verirseniz, vücudunuzun kendine gelmesi de hızlanacaktır.

su

7- Bütün gün evde oturacak ve o günü tembellik günü ilan edecekseniz bile yatak kıyafetinizle günü geçirmeyin. Kalkar kalkmaz üstünüzü değiştirin ve günlük ev giysilerinizi giyin. Bu, modunuza da olumlu etki edecektir.

yatak-odasi-duzeni

Gününüz aydın olsun; yolunuz karlı değil! 😉