Kardiyo Nedir, Nasıl Yapılır?

Kardiyo; kardiyovasküler sistemi çalıştıran, istenilen kiloya ulaşmak, sağlıklı
olabilmek yolunda uygulanan en etkili egzersizlerden biridir. Yağ yakmak, stres
seviyesini düşürmek, dayanıklılık gücünü artırmak, kalp ve damar sağlığını
iyileştirmek için sıklıkla tercih edilir. Eğer ki siz de harekete geçmek için
kardiyo yapmayı tercih etmek istiyorsanız kardiyo hakkında merak ettiklerinizi
yazımızın detaylarından öğrenebilirsiniz. İşte, kardiyo hakkında 5 soru 5
cevap…

1. Kardiyo Çeşitleri Nelerdir?

Kardiyo, temel olarak bakıldığında kısa zamanda daha çok kalori harcamayı
hedefleyen bir egzersizdir. Basit düşünüldüğünde koşma, yürüme, yüzme,
tenis, bisiklet gibi tüm seçenekler; nefesi hızlandıran birer kardiyo etkinliğidir.
Daha detaylı düşünüldüğünde ise kardiyo LISS ve HITT olmak üzere iki çeşide
ayrılır. Gelin, onları yakından tanıyalım:

LISS Kardiyo Nedir?

LISS kardiyo, 45-60 dakika arasında yapılan bir yandan da konuşabileceğin
kadar ortalama hızda bir egzersizdir. Tempolu koşu, bisiklete binmek gibi
aktiviteler kalori yakmanızı sağlayan LISS kardiyolardır.

HITT Kardiyo Nedir?

HITT kardiyo LISS kardiyoya göre daha yoğun bir hareketi kapsar. 20-25 dakika
arasında çok yoğun yapılan hareketler sonrasında dinlenme ya da daha hafif
bir hareketle devam etmek hedeflenir. Vücut, yaşadığı bu şokla hızlıca yağ
yakmaya başlar. Crossfit egzersizler, HITT kardiyolardır.

2. Kardiyo Evde Yapılabilir Mi?

Zamanımızın büyük bir kısmının evde geçmesi üzerine birçoğumuzun günlük
hareketi önemli ölçüde azaldı. Bu durumu değiştirmek için evde kardiyo
yapmak iyi bir adım olabilir. Bazı egzersiz çeşitleriyle evde kardiyo yapmak
mümkündür. Peki, o egzersiz çeşitleri nelerdir? İşte, evde yapılabilecek kardiyo
egzersizlerinden bazıları:

İp Atlama:

Neredeyse hepimizin çocukluğundan bildiği bir oyun olan ip
atlama, aslında şahane bir kardiyo egzersizidir. Bu basit egzersizi her
gün 15-20 dakika kadar düzenli şekilde uygulayarak hızlıca yağ yakabilir,
kısa zamanda formunuza kavuşabilirsiniz.

İp Atlamak

Merdiven İnip Çıkmak:

Satırlarımızı okuduktan sonra hayatınızdan
asansörleri, yürüyen merdivenleri çıkarmaya ne dersiniz? Günde sadece
10 dakika merdiven inip çıkarak kardiyo egzersizinizi tamamlayabilir,
sağlıklı bir kiloya ulaşabilirsiniz.

Dans Etmek:

Kardiyonun en keyifli haliyle yani dans çeşitleriyle tanışın.
Her gün zumba yaparak etkili kardiyo egzersizleri arasında yer alır.
Zumba sayesinde siz de bir yandan eğlenir, bir yandan kilo verebilirsiniz.

Yerinde Koşmak:

Koşmak için yeterli zaman ve yer bulamadığınızı
söylüyorsanız bahanelerinizle vedalaşma zamanı! Evinizde belirli bir
noktada 10-20 dakika yerinizde koşarak şahane bir kardiyo seansını
tamamlayabilirsiniz.

 

Egzersiz aletlerinizi Migros Sanal Market üzerinden edinebilirsiniz. Sipariş vermek için hemen tıklayın.