Kilo Koruma Nedir, Nasıl Yapılır?

Uzun ve zorlu bir diyet süreci sonunda tartıda görmek istediğiniz o rakama ulaştınız ve çok
mutlusunuz. Peki, bitti mi? Sırada, kilo kaybından belki daha da dikkatli olmanız gereken
kilo koruma süreci sizi bekliyor. Kilo koruma nedir, kilo koruma nasıl yapılır gibi aklınızdaki
tüm sorulara yazımızın devamında cevap bulabilirsiniz. İşte, detaylar…

1. Kilo Koruma Nedir?

Kilo kaybetme amaçlı yapılan diyetleri hepimiz biliyoruz; fakat kilo koruma süreci maalesef
ki birçoğumuz için sürpriz oluyor. Bu yüzden konuya temelinden başlayarak kilo korumanın
ne olduğunu açıklayalım istedik. Kilo koruma, hedeflenen kiloya ulaşıldıktan sonra alınması
gereken günlük enerjinin kademe kademe artırılarak alınan ve harcanan enerjinin
dengelenmesidir. Diyet yapan kişi, bu dengeyi ne kadar çabuk öğrenirse kilo koruma
programını da o kadar hızlı tamamlamış olur. Hayat boyu diyet yapmak mümkün değildir
ancak kilo koruma programıyla tüketilen her besinin dengesini kurmak, dolayısıyla da
mevcut kiloyu korumak mümkündür.

2. Diyetten Sonra Kilo Koruma Nasıl Yapılır?

Kilo korumanın, diyet döneminden sonraya ertelenmesi pek doğru bir düşünce değildir.
Kilo korumaya yönelik adımlar, diyet döneminde ne kadar atılırsa kilo koruma süreci de o
kadar kısalacaktır. Bu yüzden bazı besinlerin diyet sürecinde tamamen yasaklanması yerine
daha çok dengelemeye ve doğru porsiyonlamaya yönelik diyetler yapılması, hayat boyu
sürdürülecek bir beslenme programının temellerini atmak açısından önemlidir.

3. Kilo Koruma Diyeti Ne Kadar Sürer?

Kilo koruma diyetinin ne kadar süreceğine dair herkes için aynı zaman dilimini söylemek
mümkün değildir. Birçok beslenme uzmanının ortak önerisi, diyete ne kadar süre
ayrılmışsa kilo korumaya da o kadar zaman ayırmanın ideal olduğudur. Eğer ki diyete 3 ay
ayırmışsanız kilo koruma diyetine de 3 ay ayırmak sağlıklı bir adımdır.

4. Her Besin Grubundan Alınmalıdır

Kilo koruma programında hiçbir besin grubundan yasaklamanın olmaması esastır. Her
öğün tabağında yeterli miktarda protein, karbonhidrat, yağ mutlaka yer almalıdır. Bunun
yanı sıra günde yeterli miktarda su tüketmek, egzersiz yapmak, aşırı kalorili öğünlerden
sonra aç kalmayı düşünmek yerine öğün dengesi kurmak ideal kiloyu korumaya yetecektir.

 

Knorr kremalı domates çorbası iftar sofralarının vazgeçilmezi! Satın almak için hemen tıklayın.

Pastavilla Erişte Makarna satın almak için hemen tıklayın.