Kilo Verme Motivasyonu İçin 10 Geçerli Sebep

Herkes daha fit ve sağlıklı bir vücuda kavuşmak ister. Bunun için çeşitli yollar dener, bazen başarılı olur bazen başarısız; ancak önemli olan istikrarı sağlayıp hedefe doğru sağlam bir motive ile ilerleyebilmektir. Sadece iyi bir motive ile istenen hedefe ulaşılabilir. Peki iyi bir motive nasıl sağlanır? Kilo vermeye karar verilen ilk günlerde çok kararlıyken daha sonralarda neden bu kararlılık korunmaz? Eğer siz de diyet sırasında motivesini kaybedenlerdenseniz şimdi sıralayacağımız önerilere bir bakın deriz. İşte detaylar:

1. İsteklerinizi Not Alın

Kilo vermek, aslında herkes için farklı anlamlar taşıyabilir. Kimisi sağlığını çok fazla tehdit etmeye başladığı için kimisi ise daha özgür giyinebilmek için kilo vermek ister. Öncelikle şu soruya dürüstçe cevap vermeye çalışın. Sizin kilo verme isteğiniz nedir? Torun ya da çocuklarınıza ayak uydurmak, bedeni küçük gelen o kıyafete bir an önce rahatça girebilmek, özgüveninizi yükseltebilmek ya da daha rahat hareket edebilmek için mi kilo vermek istiyorsunuz? İstek ya da istekleriniz ne olursa olsun, bunların hepsini bir deftere not alın. Her yeni güne başlarken bu isteklerinizi okuyup hatırlayın. Böylece diyet listenize uyum ve hedefinize motiveyi sağlamış olursunuz.

2. Küçük Hedefler Belirleyin

Kilo vermeye karar vermek başlı başına büyük bir karardır, sonuçta uzun zamandır sürdürdüğünüz sağlıksız birçok alışkınlıktan vazgeçmeniz gerekir. Bunun için ilk başta çok hızlı bir şekilde başlamak yerine kendinize yapılması daha mümkün olan, küçük hedefler belirleyin. Büyük hedefleri yerine getirmeyip kendinize olan güveninizi kırmak yerine, küçük hedefleri yerine getirerek minik ve kendinizden emin adımlarla ilerleyin.

3. Önceyi Unutun

Daha önceden birçok kez kilo vermeye çalışıp hüsrana uğramış olabilirsiniz, bunu tamamen unutun ve ileriye odaklanın. Vermeniz gereken ne kadar çok kilo olduğunu düşünüp umutsuzluğa kapılmak yerine gerçekleştirdiğiniz küçük hedeflere odaklanın.

4. Egzersize Alışın

Kilo verme sürecinde düzenli olarak egzersiz yapmak hem kilo vermeyi kolaylaştırır hem de hedefinize daha sadık kalmanıza yardım eder. Hiç egzersiz yapmayan biriyseniz bu alışkanlığı kazanmak, sizin için caydırıcı ve korkutucu olabilir; ancak küçük hedefler belirleyerek bu sorunla da başa çıkmanız mümkündür.
Her gün 1 saat yürüyüş yapmak zor geliyorsa 10 dakika yürüyüş yapmayı hedefleyin, 20 şınav çekmek ağır geliyorsa 10 şınav çekin. Egzersiz miktarının değil her gün yapma kararlılığının önemli olduğunu unutmayın. Böylece kendinizi egzersiz yapmaya yavaştan alıştırarak hem motivenizi korur hem de daha fazla kalori yakarsınız.

5. Zorlukları Tanıyın

Kilo verme süreci elbette ki kolay bir süreç değildir; ancak sonundaki ödül mükemmel olduğu için tüm zorluklarla mücadele etmemiz gerekir. Kilo verme sürecinde motivenizi ne zaman kaybettiğinizi bir düşünün ve bu duruma alternatif çözüm yolları üretin. Örneğin; aileniz özel bir kahvaltı yapmak istiyor ve dışarıdan poğaçalar, pideler alıyorsa ve siz de buna dayanamıyor diyetinizi bozuyorsanız bu durumda kendinize başka özel ve sağlıklı bir alternatif hazırlamayı deneyin.

6. Mutluluk Formüllerinizi Belirleyin

Kilo vermeye motive olabilmek için kendinize başka motive yolları belirlemeniz de gerekebilir. Şöyle söyleyelim; sizi motive eden, mutluluk veren aktiviteleri bir düşünün. Bu aktiviteleri ne kadar sık yaparsanız o kadar mutlu olur, ne kadar mutlu olursanız da diyet yapmayı o kadar kolaylaştırabilirsiniz. Kendinizi mutlu edici aktivitelerle oyalamadan sürekli olarak diyetin zorluklarını düşünürseniz motive olmanın ne kadar zor olacağını bizim anlatmamıza gerek olmaz değil mi?

7. Haftada 1 Gün Belirleyin

6 gün boyunca diyet listenize sıkı sıkı bağlanmak şartı ile geriye kalan 1 günde kendinizi ödüllendirin. Dilediğiniz günde sevdiğiniz bir yiyeceği çok da abartmadan yiyerek kendinizi ödüllendirin, böylece zayıflama işine keyif katın, motivenizi koruyun.

8. İyilik Tanımınızı Belirleyin

Kilo vermek sizin için ne anlam ifade ediyor? Kilo verince nasıl görünecek ve nasıl hissedeceksiniz? Hedefe ulaştığınızda hayatınızda neler değişecek? Tüm bu soruların cevabını kendinize dürüstçe cevaplayın ve cevaplarınızı not alın. Böylece hedefinizi daha net görecek ve motivenizi daha kolay koruyabileceksiniz.

9. Destek Grubu Oluşturun

Kilo verme isteğinizi çevrenizdeki tüm insanlarla paylaşıp sürekli diyet konuşarak motive olmaz, aksine insanların düşünmeden yaptıkları yorumlar yüzünden moral bozukluğu ile karşılaşabilirsiniz. Bu durumu önlemek için kararınızı herkes yerine sadece güvendiğiniz insanlarla paylaşarak kendinize destek grubu oluşturabilirsiniz. Hem belki o insanlarla birlikte diyet yapar kararlılığınızı güçlendirebilirsiniz.

10. Günlük Tutun

Kilo verme sürecini daha keyifli hale getirmek için yazmanın sihirli gücünden faydalanın. Gün içinde neler yediğinizi yazın, hangi yiyeceklere sağlam bir irade ile karşı koyduğunuzu, bazı caydırıcı durumlar karşısında nasıl önlemler aldığınızı sürekli not alın. Böylece güçlü hisseder, yapabileceğinize inancınızı yüksek tutar, motivenizi koruyabilirsiniz.