Kilo Vermek İsteyenler Buraya: İştah Kapatan 7 Besin

Diyet sırasında önemli ölçüde yardımcı olacak, tokluk hissini uzun süre koruyup fazla yemek yemenize engel olacak en etkili 7 besin satırlarımızın devamında…

  • Elma

Bol miktarda lif içeriği sayesinde uzun süren tokluk hissi için en önemli yardımcılardan biri elmadır. Özellikle çok acıktığınız zaman yemeğe saldırmayı önleyebilmek için yemekten önce üzerine bir miktar tarçın serpilmiş elma dilimleri yerseniz iştahınızı kontrol altına alabilirsiniz.

elma

  • Avokado

Avokado, içerdiği faydalı yağlar sayesinde hem tokluk hissini korumanıza yardımcı olur hem de vücudunuzdaki yağ yakımının kolaylaşmasını sağlar.

avokado-tost

  • Kuru Baklagiller

Nohut, kuru fasulye, mercimek, barbunya gibi kuru baklagil çeşitleri; içerdikleri protein ve karbonhidrat ile vücut sağlığı için oldukça önemlidir. Uygun porsiyonlarda tüketildiklerinde kan şekerinin düzenlenmesini sağlayarak ani acıkmaları önler ve kolay kilo vermeye yardımcı olurlar.

baklagil

  • Çorba

Aşırı acıktığınız zamanlarda ana yemeğe başlamadan önce bir kâse çorba içerek iştahınızı frenleyebilirsiniz. Çorba; içeriğindeki bol su miktarı, birkaç malzemenin karışımı ve sıcak olması sebebi ile iştahın baskılanmasını sağlayarak daha fazla yemek yemenizi önlemeye yardımcı olur.

kabak-corbasi

  • Yumurta

İçerdiği bolca protein sayesinde yumurtayı az bir miktarda tüketseniz dahi uzun süre iştahınızı frenlemeniz mümkündür. Kahvaltıda yumurta tercih ederek güne iyi bir başlangıç yapmış olur gün boyu aşırı yemenizi daha kolay önlemiş olursunuz.

mikrodalgada_kolay_yumurta

  • Su

Çok acıkma ve çok susamanın belirtileri son derece benzerdir. Çok acıkıp kendinizi frenleyemeyeceğinizi düşündüğünüz anlarda önce bir bardak su içip 10 dakika kadar beklemenizde fayda var. Böylece hem gerçekten acıkıp acıkmadığınızı ayırt edebilir hem de açlığınızı frenleyip midenizi su ile doldurarak daha fazla yemeye engel olabilirsiniz.

lahana-tursusu

  • Turşu

Turşu; fermente edilip yararlı bakterileri açığa çıkan probiyotik bir yiyecektir. Bu özelliği sayesinde sindirim sürecinin rahatlamasına ve iştah kontrolünün sağlanmasına önemli ölçüde yardımcı olur. Miktarını abartmadığınız bir miktar turşu sayesinde iştahınızı frenleyebilir, çok yemenize engel olabilirsiniz.