Kırmızı Et Nasıl Tüketilmeli?

Kırmızı et, sofralarımızın vazgeçilmez seçeneklerinden biridir. Farklı birçok
tarife yakışması, besleyiciliği ve lezzetiyle çocuktan yetişkine herkesin düzenli
olarak tüketmesi gerekir. Peki, kırmızı et nasıl tüketilmelidir, kırmızı et
tüketirken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Yazımızın detaylarında bu
konuya dair önemli bilgiler edinebilir, bundan sonra kendinize daha dikkatli bir
tüketim belirleyebilirsiniz. İşte, detaylar…

1. Yeşil Yapraklı Sebzeler Tüketin

Kırmızı et tüketirken yardımcı yemek olarak ne yazık ki birçoğumuzun aklına
pilav, patates gibi yiyecekler gelir; ancak bu, dengeli bir beslenme şekli için
doğru bir alışkanlık değildir. Kırmızı et yanında yeşil yapraklı sebzeler
tüketmeyi tercih etmelisiniz. Böylece kırmızı etin içerisindeki demir gibi birçok
besin değerinden maksimum faydayı edinebilir, aynı zamanda sindirim
sürecinizin rahat geçmesini sağlayabilirsiniz.


2. Marine Edin

Kırmızı et, gereğinden fazla tüketildiğinde ya da yanlış pişirildiğinde kanserojen
özellik kazanmaya başlar. Bu durumu biraz olsun önlemek için kırmızı eti
pişirmeden önce sarımsak, limon suyu, zeytinyağı, biberiye gibi malzemelerle
marine edebilirsiniz. Bu sayede kırmızı etin kanserojen riskini azaltabilir, aynı
zamanda eti çok daha leziz bir şekilde pişirebilirsiniz.


3. Ateşe Temas Ettirmeyin

Izgara, kızartma, tütsüleme, mangal gibi et pişirme yöntemlerini pek sevsek de
bunların sağlıklı seçimler olmadığını unutmamalıyız. Kırmızı etin faydalarından
yararlanmak ve etin kanserojen bir özellik kazanmamasını istiyorsanız eti yahni
şeklinde ya da buharda pişmiş haliyle tüketmeyi tercih etmelisiniz.


4. İyi Pişirin

Kırmızı et tüketirken iyi pişirilmiş olmasına dikkat etmeniz gerekir. Orta ya da
kısık ateş üzerinde, ateşten en az 15 cm uzakta, pişirme sırasında 72°C
sıcaklığa sahip olan et ideal bir şekilde pişmiş demektir.


5. Sınırı Aşmayın

Kırmızı et, lif içeriği düşük olduğundan sindirim sistemini zorlayan bir besindir.
Bu nedenle aşırı tüketilmemesi önerilir. Kırmızı et tüketiminizi günde en fazla 70
gram olacak şekilde belirlemeniz kabızlık, şişkinlik gibi sindirim problemleri
yaşamanızı önleyecektir.


6. Öğlen Yemeğinde Tercih Edin

Kırmızı etin sindirimi zor bir besin olduğundan bahsettik, o halde onu
metabolizmamızın en hızlı olduğu saatlerde tüketmekte fayda var. Günlük et
ihtiyacınızı mümkün olduğunca öğlen saatlerinde tüketmeye dikkat edin. Aksi
takdirde güneşin batışıyla yavaşlamaya başlayan metabolizmanıza zor bir yük
vermiş olacağınızı unutmayın.