Kış Aylarında Enerji Verecek 6 Karışım

Kış aylarında hepimiz daha yorgun hisseder, o soğuk havalarda neredeyse yatağımızdan hiç çıkmak istemeyiz. Oysa böyle durumlarda doğru beslenerek daha iyi ve enerjik hissetmek mümkündür.

Yazımızın devamında kahvaltıda ya da günün diğer öğünlerinde tüketerek ihtiyacınız olan enerjiyi kazanmanızı sağlayacak, birbirinden nefis 6 karışım ve kalori değerlerine yer verdik. Siz de bu enerji dolu karışımları kolayca hazırlayabilir, kış aylarını daha iyi geçirebilirsiniz. İşte detaylar…

1. Tahin-Pekmez

Tahin ve pekmez; birbirinden ayrı düşünülemeyen, en lezzetli seçenekler arasındadır. Onların aşkıyla damaklar şenlenir, vücutlar şifa bulur. Peki, neden bu lezzetli ikiliden kış boyunca enerji edinmek için yararlanmayasınız?
Kışın ihtiyacınız olan zindeliği tahin ve pekmez karışımından elde edebilirsiniz. 1 yemek kaşığında yaklaşık 80-90 kalori bulunan tahin-pekmezi ister tek başına isterseniz de ekmeğe sürerek tüketebilir, enerji depolayabilirsiniz.

2. Bal-Ceviz 

Ayrı ayrı olarak bile birbirinden faydalı bu iki seçenek bir araya geldiğinde ne harikalar yaratır bir düşünün! Kemikleri güçlendirme, bakterilerden arındırma, hafızayı güçlendirme gibi faydaları olan bu iki seçenek; bir araya gelip yeterli miktarda tüketildiğinde enerji depolamaya da büyük ölçüde yardımcıdır. 1 yemek kaşığında yaklaşık 110-120 kalori bulunan bal-ceviz ikilisini siz de dikkatli tüketerek kendinize sağlıklı ve enerji dolu bir öğün yaratabilirsiniz.

3. Zeytinyağı-Zencefil-Zerdeçal-Karabiber 

Son yıllarda adını sıkça duyar olduğumuz zencefil ve zerdeçal, faydalarını daha da artırdıkları bu karışımda yerini alıyor! Kıtır ekmeklerinizi bandırırken lezzete doymaya, vücudunuzu şifa ve enerji ile kaplamaya hazırsanız hemen bir kâse içinde malzemeleri karıştırmaya başlayın deriz. 1 yemek kaşığı yaklaşık 80-90 kalori olan bu sağlıklı karışımı gönül rahatlığıyla tüketebilir, gün boyunca harcamak üzere sağlıklı bir enerji depolayabilirsiniz.

4. Avokado-Süzme Peynir

Tatlı, yemek, salata gibi neredeyse akla gelen her tarifte kendine yer bulup beklentileri zirveye çıkaran avokado; bu kez gücünü süzme peynirle birleştiriyor ve size şahane bir seçenek oluveriyor! Avokadonun sağlığı, süzme peynirin etkileyici lezzetinin birleştiği, 1 yemek kaşığında yaklaşık 130 kalori bulunan bu karışımı ekmek üzerine sürüp keyifle tüketebilir, günü bitirecek enerjiye sahip olabilirsiniz.

5. Zeytinyağı-Salça-Baharat

Acılı bir lezzete hayır diyemeyenlerdenseniz bu seçenekle gününüzü güzelleştirebilir, vücudunuza enerji doldurabilirsiniz! Acılı salça ve dilediğiniz baharatlarla hazırlayabileceğiniz, 1 yemek kaşığında yaklaşık 110 kalori bulunan bu karışımı dilim ekmeğe ya da sandviç ve tost gibi seçeneklerin arasına sürerek leziz bir sonuç edinebilir, ihtiyacınız olan enerjiyi kazanabilirsiniz.

6. Humus

Protein açısından en zengin besinlerden biri olan humus, aynı zamanda ihtiyacınız olan enerjiyi kazandırmakta da oldukça başarılıdır. Lezzeti ve faydalarıyla kış için ideal olan humusu diğer yemeklerin yanında bir eşlikçi olarak tercih edebilir ya da tek başına tüketebilirsiniz. 1 yemek kaşığında sadece 40 kalori bulunmasına rağmen size yoğun bir enerji vaat eden humus sayesinde siz de kış aylarında daha zinde olabilirsiniz.