Kış Kahvaltılarında Tüketebileceğiniz 7 Farklı Öneri

Kahvaltılık denince aklımıza gelen ilk seçenekler, domates ve salatalıktır. Onlar olmayınca
kahvaltı sofrası renksiz, tatsız ve eksik kalır. Ancak mevsim sebzeleri tüketmenin sağlığımız
için ne kadar önemli olduğunu düşündüğümüzde kış kahvaltılarında domates ve salatalığa
yer vermemizin yanlış olduğunu görebiliriz. Peki, yerlerini nelerle doldurabiliriz?
Siz de kış kahvaltınızda domates ve salatalığın yerine geçebilecek, sağlıklı ve lezzetli
seçenekler arıyorsanız yazımızın devamındaki önerileri inceleyebilirsiniz.
İşte; kış kahvaltılarında tüketebileceğiniz tam mevsiminde 7 sağlıklı öneri…

1. Alabaş Turpu

Yurt dışında sıkça tüketilip Türkiye’de yeni yeni tanınmaya başlayan alabaş turpu; vitamin,
mineral ve lif bakımından zengin bir gıdadır. Kronik yorgunluğu gidermesi, tokluk hissi
sağlaması, tansiyonu dengelemesi gibi birçok faydası bulunur. Tüm mevsimlerde
yetişebilen alabaş turpuna kahvaltılarda yer vererek siz de sağlıklı kış kahvaltıları
yapabilirsiniz.

2. Havuç

Salata ve yemeklerin daim malzemesi havuç, neden harika bir kahvaltılık da olmasın? Her
mevsimde yetişebilen, A vitamini zengini havucu dilimleyerek, doğrayarak ya da
rendeleyerek kış kahvaltılarınızda bolca yer verebilir; hafif, ferah ve doyurucu bir sofra
kurabilirsiniz.

3. Maydanoz

Mis gibi kokusuyla tariflere etkileyici bir lezzet katan maydanoz, kış kahvaltılarınızı da
süslemek için harika bir seçenek olabilir. Maydanoz; yoğun miktarda C vitamini içeriği,
antioksidan etkisiyle bağışıklık sistemini güçlendirir. Böylece kış mevsimini sağlıkla
atlatmanıza yardımcı olur. Siz de maydanozu doğrayıp limonlayarak ya da sade haliyle
kahvaltılarınızda bolca bulundurabilirsiniz.

4. Nar

Kış aylarının en lezzetli, en sağlıklı meyvelerinden biri olan nar; dilediğiniz şekilde severek
tüketebileceğiniz bir meyvedir. Ayıkladığınız narları lor peyniri, yeşillikler, yulaf lapası gibi
dilediğiniz seçeneklerle karıştırıp C vitamini zengin, harika bir kahvaltılık hazırlayabilirsiniz.

5. Yeşil Soğan

Bu önerimiz ağızda kötü kokuya neden olsa da içeriğiyle iyi gelecek cinsten. Yeşil soğan,
insan arasına karışmayacağınız günün kahvaltıları için hem lezzetli hem de sağlıklı bir
seçenek olabilir. İçeriğindeki lif, protein, potasyum, kalsiyum, A ve C vitaminiyle âdeta kışın
tüm hastalıklardan korunmak için bir joker niteliğindedir. Siz de kış kahvaltılarında düzenli
olarak yeşil soğan tüketerek daha sağlıklı bir mevsim geçirebilirsiniz.

Taze soğan

6. Portakal

Kış soğuklarında ihtiyacınız olan en önemli şey, elbette hastalıklardan koruyacak güçlü bir
bağışıklık sistemidir. Bunun için C vitaminiyle donanmış bir kahvaltı her zaman iyi bir
yöntemdir. O halde kahvaltınızda daima portakal dilimlerine yer verebilir; bol lifli, bol
vitaminli bir kış kahvaltısı yapabilirsiniz.

7. Roka

Roka, kış kahvaltılarında yer verebileceğiniz en lezzetli yeşilliklerden biridir. Bolca limon
sıkıp peynir, zeytin gibi seçeneklerle karıştırarak siz de kış kahvaltınız için besleyici ve ferah
mı ferah bir seçenek hazırlayabilirsiniz.

 

İster suyunu sıkın vitamin dolu bir kahvaltılık içecek olarak kullanın, ister reçelini yapın güne tatlı bir başlangıç yapın. Taze ve vitamin dolu portakalları satın almak için hemen tıklayın.

Kahvaltıya dair her şeyi öğrenmek mi istiyorsunuz? O halde Süleyman Dilsiz’in Kahvaltıya Dair Her Şey  kitabı tam size göre! Satın almak için hemen tıklayın.