Kış Sebzelerini Pişirmenin Püf Noktaları

Kış sebzeleri vücudumuza pek çok fayda sağlayarak, bize çok iyi bakıyor. Tabii, önce biz onlara iyi bakarsak! Şöyle ki; bir sebzenin pişirme şekli, sağlığımızı derinden etkiliyor… Yani onlara eğer yanlış pişirme yöntemlerini uyguluyorsak besin değerlerinin oldukça büyük bir kısmını bilmeden katlediyor olabiliriz. Yani; ‘sağlıklı besleniyorum’ derken, sadece öyle sanıyor olabiliriz. Bunun önüne geçebilmek için birkaç püf noktasını sizin için derledik. Şimdiden bol vitaminli sofralar dileriz!

Patates

Pişirme yöntemi olarak fırını seçeceksiniz, eski patates kullanmalısınız. Çünkü, eski patatesler yenilerine kıyasla daha az su içermektedir.

Patatesler fırına koyulmadan üzerlerinde birkaç delik açarsanız pişme esnasında patates içindeki nemin açığa çıkması sağlarsınız. Bu da patateslerin daha diri ve daha lezzetli olmasının garantisini verir.

Pişirme yöntemi olarak kızartmayı seçeceksiniz daha az yağ çekimi için, patatesleri süt dolu bir kap içinde bir süre bekletebilirsiniz. 

patates

Brokoli

Kolay ve çabucak pişmesi için gövdesindeki sert zarlı kısmı soymalısınız. Aynı zamanda brokoliyi uzun ve ince bir şekilde doğrarsanız saptan çiçeğine kadar tüm bölgelerinin aynı zamanda pişmesini sağlarsınız.

Brokoliyi kesinlikle uzun süre pişirmemelisiniz, aksi takdirde fazla yumuşayıp dağılmasına ve hatta besin değerlerini kaybetmesine neden olursunuz. 

Aynı zamanda içerisindeki sülforafan adlı maddenin antikanserojen özelliğini koruması için suda haşlamak yerine buharda pişirmek daha sağlıklı bir yöntemdir. 

brokoli

Lahana

Lahana yemeğinin pişirme suyuna bir elmanın kabuğunu katarak hem kötü kokuya engel olur hem de lahananın hazmını kolaylaştırabilirsiniz.

lahana

Karnabahar

Evde oluşacak kötü kokulara son verin. Karnabahar yemeğinin pişirme suyuna, birkaç dilim ekmek koyun. Ekmeği temiz bir tülbente sararsanız, ufalanıp yemeğe karışmasını önleyebilirsiniz.

Ayrıca karnabahar pişirme suyuna, bir miktar süt ekleyerek de kötü kokuyu önleyebilirsiniz.

karnabahar

Kereviz

Kereviz gibi beyaz renkli sebzelerin renklerinin korunması için suyun dışına çıkmadan haşlanmaları gereklidir. Bunun için haşlanan sebzelerin üzerine temiz bir bez örtüp bez üzerine de ağırlık vermesi için bir tabak koymalısınız. Böylece sebzelerin suyun dışına çıkmamasını sağlayabilirsiniz.

kereviz

Ispanak, Semizotu, Pazı

Bu tip koyu yapraklı yeşil sebzeleri haşlarken vitamin ve minerallerinin korunması için en doğru yöntem, buharda haşlamaktır. Fakat tercihinize göre çok az suyla birlikte kısık ateşte de pişirebilirsiniz. Sebzelerin rengini koruyabilmek, canlı kalmasını sağlamak için sebzeleri tencereye aldıktan sonra üzerine bir miktar tuz ekleyerek tencere kapağını hiç açmadan pişirmelisiniz.

ispanak