Kolajen Üretimini Artıran 6 Besin

Kolajen; cilde esneklik ve canlılık vererek cildin sarkmasını ve yaşlanmasını önleyen önemli
bir proteindir. Kolajen üretimi 20’li yaşlara kadar devam eder, ancak 20’li yaşların
ortasından sonlarına doğru her yıl yaklaşık %1 oranında azalır. İlerleyen yaş, kötü yaşam
tarzı, aşırı stres, hava kirliliği gibi sebeplerden dolayı azalmaya başlayan kolajen için
takviye ürün ve besinlere daha fazla ihtiyaç duyulur.
Yazımızın devamında vücudunuzdaki kolajen üretimini destekleyecek besinlerin neler
olduğunu öğrenebilir, bu besinleri tüketerek daima olduğunuzdan daha genç kalabilirsiniz.
İşte, kolajen üretimini artıran 6 besin…

1. Kemik Suyu

Kırmızı et, protein bakımından en zengin besinler arasında yer alır. Dolayısıyla kırmızı et
kemiklerinden elde edeceğiniz su, kolajen bakımından da çok zengindir. Kemiklerin
içerisinde bulunan ilik, vücudun kolajen üretmesine önemli bir katkıda bulunur. Yemek ve
çorbaları kemikli kırmızı etten elde edeceğiniz suyla pişirebilir, böylece kolajen üretimini
destekleyen bir öğün tüketebilirsiniz.


2. Yumurta Beyazı

Yumurta, en iyi protein kaynaklarından biridir. Bu yüzden protein diyetlerinin, sporcu
kişiliklerin baş yiyeceklerinden biri olmayı hak eder. Yumurtanın beyaz kısmı ise kolajen
üretimini destekleyen amino asitlerden oluşur. Bu yönüyle vücudun kolajen ihtiyacını
karşılamaya yeterlidir. Siz de vücudunuzdaki kolajen üretimini desteklemek için yumurta
beyazından omlet yaparak sağlıklı bir öğün hazırlayabilir, kahvaltılarınızı
zenginleştirebilirsiniz.

3. Koyu Yeşil Yapraklı Sebzeler

Hayvansal besinleri tercih etmeden de vücudunuzun kolajen üretimini desteklemek elbette
mümkündür. Ispanak, semizotu, tere, roka, maydanoz gibi C vitamini oranı yüksek
seçenekler kolajen üretimini destekler. Siz de vücudunuzun kolajen üretimini artırmak için
beslenme listenizde koyu yeşil yapraklı sebzelere bolca yer vermeyi unutmayın.

4. Sarımsak

Alternatif tıbbın en faydalı üyelerinden biri olan sarımsak, kolajen üretiminde de başrol
sahibi olabilir. İçerisindeki kükürt maddesi sayesinde kolajen bağlarının kopmasını engeller
ve kolajen yapılarının oluşmasını sağlar. Günde 1 diş sarımsak tüketerek siz de kolajen
üretiminizi destekleyebilir, cilt sağlığınızı koruyabilirsiniz.

5. Kuru Yemişler

Kuru yemiş çeşitlerinin her biri, protein ve E vitamini gibi cilt için çok faydalı bileşenler
bakımından zengindir. Bu özellikleri sayesinde kolajen üretiminde önemli bir rol oynar.
Düzenli olarak kuru yemiş tüketerek ihtiyacınız olan kolajen miktarını sağlayabilir
dolayısıyla cilt güzelliğinizi koruyabilirsiniz.

6. Meyveler

C vitamini, kolajen üretiminde rol oynayan en önemli vitaminlerden biridir. Şeftali, mango,
kayısı, ananas, limon, bal kabağı, portakal gibi C vitamini yönünden zengin meyveler;
vücudunuza kolajen desteği sağlar. Siz de düzenli olarak meyve tüketerek kolajen
üretiminizi artırabilir, sağlıklı ve genç kalabilirsiniz.

 

Güzellik ve bakım konusunda aradağınız ne varsa Migros’ta!

Garnier Skinactive gözenek sıkılaştırıcı maske ile daha güzel bir görünüm yakalayabilirsiniz. Satın almak için hemen tıklayın.

Neutrogena yoğun nemlendiricili hidrojel maske ile cildinizi rahatlatabilirsiniz. Satın almak için hemen tıklayın.