Koşu Performansınızı Arttırmak İçin Bunları Yapın

Her yıl düzenlenen, ülkemizin en önemli spor organizasyonlarından biri olan
İstanbul Maratonu’nun bu yıl da 8 Kasım Pazar Günü gerçekleştirilmesi
planlanıyor. Pandemi önlemleri dahilinde, iki kıta arasında gerçekleşecek bu
maratona siz de büyük bir heyecanla katılacaksanız ihtiyacınız olan önerileri
derledik.
İşte, koşu performansınızı arttırmak için yapabilecekleriniz…

1. Doğru Beslenin

Vücut sağlığınızı korumak, performansınızı arttırabilmek için
uygulayabileceğiniz en basit yöntem; doğru bir beslenme planına sahip
olmaktır. Vitamin ve mineraller bakımından zengin, kaybettiğiniz enerjiye ve
sağlık durumunuza göre tüketmeniz gereken seçeneklerle dolu bir beslenme
planıyla maratona sağlıklı ve güçlü bir şekilde hazırlanabilirsiniz. Bunun için en
sağlıklı yol olarak uzman bir diyetisyene başvurabilir, kendinize özel bir plan
hazırlatabilirsiniz.


2. Dinlenin

Zorlu bir maratona hazırlanmak demek; kapasitenizi aşacak bir şekilde
çalışmak değil, düzenli bir şekilde çalışmak demektir. Maratona hazırlanmak
için uyguladığınız aşırı miktarda egzersizler, kaslarınızın yıpranmasına neden
olabilir. Bunun yerine düzenli egzersiz yapıp yeterli miktarda dinlenmek, vücut
dengesini kurabilmek için en sağlıklısıdır. Özetle; egzersiz kadar dinlenmeye ve
günde 6-8 saat arasında uyumaya da zaman ayırmak en önemli ihtiyacınızdır.
Bu sayede kaslarınızın yorgunluğunu atması, kendini toparlayıp
geliştirebilmesi, besinlerin vücudunuzda doğru bir şekilde işlenmesini
sağlayabilir, maraton performansınızı arttırabilirsiniz.


3. Ağırlık Kaldırın

Orta seviyeli bir koşucuysanız maratona hazırlık için haftada 4 ile 6 gün
arasında 30 ya da 40 kilometrelik koşular yapmanız yeterli olabilmektedir. Daha
iyi bir performans için mevcut plana bir de haftada 1 gün ağırlık
antrenmanlarının eklenmesi, koşu performansınızı arttıracak bir hamle
olacaktır. Siz de koşu performansınızı arttırmak için bir spor eğitmeni görüşünü
de alarak hazırlık planınıza ağırlık kaldırmayı da ekleyebilirsiniz.


4. Doğru Giyinin

Maraton performansınızı etkileyecek en önemli detaylardan biri de koşu
kıyafetlerinizin özellikleridir. Koşu kıyafetlerinizi fiziki özellikleriniz, koşunun
yapılacağı gün hava koşulları, koşunun yapılacağı zemin özelliklerine uygun
olarak belirlemeniz başarınızı doğrudan etkiler. Uygun kıyafetler seçerek
sakatlanma, tahriş, aşırı terleme, hızınızın kesilmesi gibi birçok olası problemin
yaşanmasını önler, maratonu sağlıkla tamamlayabilirsiniz.


5. Sıvı Alımını İhmal Etmeyin

Maraton öncesinde doğru beslenmek kadar yeterli miktarda sıvı alımı da
kaslarınızın gücü ve sağlığı için çok önemlidir. Maraton başlangıcına kadar
gerek su gerekse sporcu içeceklerinden tüketerek kramp, ağrı gibi olası
problemleri önlemeniz, maraton sırasında iyi bir performans göstermeniz
mümkündür.


6. Stresten Uzak Durun

Maratonda iyi performans gösterebilmek için belki de en önemli nokta,
kendinize olan inancınızı yüksek tutup stresten uzak durmaktır. Emeklerinizin
boşa çıkmayacağına inanın ve kendinizi stresten uzak tutun. Bunun için
maraton sabahında giyeceklerinizi, yiyeceklerinizi geceden hazırlamak iyi bir
fikir olabilir. Aynı zamanda maraton sabahında evden erken çıkıp trafikte kalma
riskini ortadan kaldırmak ve parkuru önceden görüp tanımak da stresinizi
azaltacaktır.

 

Maratona hazırlanırken size iyi gelecek önerilerimiz var!

Dynamic&Voit dambıllarını kullanarak haftalık programınızdaki ağırlık günlerini etkili ve efektif bir şekilde değerlendirebilirsiniz. Satın almak için hemen tıklayın.

Maraton’a hazırlanırken performans verilerinizi doğru bir şekilde kaydedebilmek için Mystyle Spor Kol Bandı tam size göre! Satın almak için hemen tıklayın.