Koşu Sırasında Yapmanız Gerekenler

Maraton koşusuna aylar, haftalar öncesinden özenle hazırlanmaya başladınız.
Düzenli egzersizler, doğru beslenme ve birçok fedakârlık dahilinde artık uzun
bir parkura hazır olduğunuzu düşünüyor olabilirsiniz; fakat bitmedi. Koşuyu
sağlıkla ve başarıyla tamamlayabilmek, bitiş noktasını coşkuyla
göğüsleyebilmek için koşu sırasında da dikkat etmeniz gerekenler mevcut.
Yazımızın devamında koşu sırasında yapmanız gerekenleri bir bir sıraladık. Siz
de maraton öncesinde mutlaka bu önerilerimize göz atabilir, koşuya daha
güvenle katılabilirsiniz. İşte, detaylar…

1. İleriye Bakın

Tıpkı hayatta daima ileriye bakmak gibi koşu sırasında da daima ileriye bakmak
size olumlu katkı sağlar. Koşu sırasında ayaklarınıza ya da yere bakmak ağrı,
yaralanma, sakatlanma riskinizi arttırır. Boyun ve omuzlarınızda baskı
oluşturarak çabuk yorulmanıza neden olur. Koşuyu sağlıklı bir şekilde
tamamlamak istiyorsanız koşu sırasında başınızı daima dik tutmaya ve ileriye
bakmaya özen göstermelisiniz.


2. Vücudunuzu Dik Tutun

Solunum kapasiteniz azaldığında kaslarınız, ihtiyacı olan oksijen miktarına
ulaşamaz ve kramp, ağrı, sakatlanma gibi riskler artar. Koşu sırasında solunum
sisteminizin olumsuz etkilenmemesi için iskeletinizin kambur durmamasına
özen gösterin. Dolayısıyla koşarken arkaya ya da öne doğru eğik durmadığınız,
karnınızın sıkı olduğunu hissettiğiniz dik bir duruş sergilemeniz son derece
önemlidir.


3. Omuz ve Ellerinizi Gevşetin

Koşu sırasında omuz ve ellerinizi bir şey taşıyormuşçasına güçlü ve sıkı
tutmaya çalışırsanız âdeta bedeninize ağır bir yük eklemiş olur boyun, sırt ve
omuzlarınızda ağrılar oluşmasına neden olursunuz. Bunun yerine ellerinizi
serbest bırakmayı, omuzlarınızı kambur olmayacak şekilde kısmen aşağıda
tutmayı deneyin. Böylelikle vücudunuzu zorlamadan, daha kolay bir şekilde
sağlıkla koşabilirsiniz.


4. Diz ve Dirseklerinizi Bükmeyi Unutmayın

Dirseklerinizi 90 derece, dizlerinizi hafif bir şekilde bükmek, gereksiz enerji
harcamanızı önler ve zemine verdiğiniz ağırlığı azaltmanıza yardımcı olur. Bu
sayede vücudunuzu koşuya en iyi şekilde hazırlar, koşu sırasında denge
sorunu, ağrı, kramp, yaralanma oluşumlarını önleyebilirsiniz.


5. Hafif Adımlar Atın

En iyi ve en sağlıklı koşunun hafif adımlarla yapılacağını unutmayın. Dolayısıyla
maraton koşusu dahi olsa acele etmemeye ve hafif adımlarla koşmaya dikkat
edin. Bunun için hafif bir koşu ayakkabısı büyük kolaylık sağlayacaktır.
Böylelikle vücudunuza aşırı yüklenmemiş olacak, eklemlerinizi
zorlamayacaksınız.


6. Ara Verin ya da Durun

Katıldığınız bir maraton dahi olsa rekabet her ne kadar coşku da verse hiçbir
galibiyetin sağlığınızdan önemli olmadığını unutmayın. Koşu sırasında
herhangi bir ağrı, ters giden bir durum hissederseniz koşuya ara verin ya da
koşudan tamamen çekilin.

 

Maraton koşusu boyunca size yardımcı olacak bazı önerilerimiz var!

Hayat Su ile maraton koşusunda vücudunuzun su ihtiyacını karşılayabilir ve koşuyu daha iyi bir noktada tamamlayabilirsiniz. Satın almak için hemen tıklayın.

Maraton esnasında vücudunuzun enerji dengesini sağlamak ve azalan glikojeni doğal yollardan yerine koyabilmek için muz tüketebilirsiniz. Satın almak için hemen tıklayın.