Koşudan Sonra İlk Yapmanız Gerekenler

Uzun zamandır heyecan ve titizlikle hazırlandığınız maraton koşusunu sonunda
tamamladınız; peki şimdi neler yapacaksınız? Evet, koşuyu tamamlamanız
yetmiyor ve yoğun bir emek harcayan vücudunuzu tekrar gündelik hayatına
döndürmek için baz müdahalelerde bulunmanız önemli.
Yazımızın devamında maraton koşusu sonrasında ilk yapmanız gerekenleri
sizin için sıraladık. Siz de bu önerilere uyarak koşu sonrasında da vücut
sağlığınızı koruyabilirsiniz. İşte, detaylar…

1. Su Kaybını Giderin

Koşu boyunca vücudunuz yoğun terlemeyle birlikte ciddi miktarda su
kaybeder. Aynı zamanda zorlu bir tempoya maruz kalan kaslarınız, ihtiyacı olan
gücü ve oksijeni kandaki sıvı miktarından elde etmeye çalışır. Dolayısıyla
vücudunuzu susuz bırakmamak koşu öncesinde olduğu kadar koşu sonrasında
da önemlidir. Koşuyu tamamladıktan hemen sonra inceltilmiş meyve suları, su
ya da enerji içecekleri gibi seçeneklerle kaybettiğiniz su miktarını geri almak
önceliğiniz olmalı.


2. Harekete Devam Edin

Uzun bir koşu boyunca ne kadar yorulacağınızı tahmin edebiliyoruz; ancak ne
kadar yorulsanız da çok yavaş dahi olsa hareket etmeye, esneme hareketlerini
tamamlamaya özen göstermelisiniz. Bu sayede kas yırtılması, yoğun ağrı gibi
olasılıkları önleyebilir, koşuyu sağlıklı bir şekilde tamamlayabilirsiniz.


3. Enerjiyi Geri Kazanın

Koşu sırasında tüm vücudunuz tüm enerjisini ipi göğüsleyebilmek için seferber
eder ve yoğun miktarda enerji harcar. Koşu sonrasında bitkin hissetmeniz
çoğunlukla kaybettiğiniz enerji kaynaklıdır. Dolayısıyla koşudan sonraki ilk 30
dakika içinde karbonhidrat veya protein içeren gıdalar tüketilmesi önemlidir.
Siz de koşudan sonra hamburger, muzlu yulaf ezmesi gibi gıdalar tüketerek
koşu sonrasında meydana gelebilecek kas krampları, ağrıları önleyebilir,
kaybettiğiniz enerjiyi telafi edebilirsiniz.


4. Soğuk Duş Alın

Koşu sonrasında istediğiniz en son şey belki de soğuk duş almaktır; ancak
sıcak yerine soğuk suyla alınan duş, kas ağrısı riskini azaltabilen, mevcut kas
ağrılarını dindirebilen bir etkiye sahiptir. Siz de koşu sonrasındaki dinlenme
seansınıza soğuk duşu ekleyebilir, daha iyi hissedebilirsiniz.


5. Masaj Yaptırın

Gün sonunda iyi bir masaj kime iyi gelmemiştir ki koşu sonunda da iyi
gelmesin? Koşu sırasında vücudunuzda biriken laktik asitlerin temizlenmesi,
zorlanan kaslarınızın gevşemesi, kan dolaşımınızın düzenlenmesi için iyi bir
spor masajı; toparlanmanızı sağlar. Siz de eğer ki imkânınız varsa bir uzmana
masaj yaptırabilir, koşu sonrasında zihnen ve bedenen rahatlayabilirsiniz.

 

Maraton koşusu sonrasında vücudunuzun dengesini korumanıza yardımcı olacak önerilerimiz var!

Maraton yarışından sonra kaybettiğiniz enerjiyi toplamak önemlidir. Migros Ev Lezzetleri’nden Mozerella Peynirli Sandviç ile enerjinizi hızlıca toparlayabilirsiniz. Satın almak için hemen tıklayın.

Maraton sonrasında alacağınız duşta hem antibakteriyel özelliği ile maksimum temizlik sağlayacak hem de rahatlamanıza yardımcı olacak Activex Antibakteriyel Duş Jeli’ni satın almak için hemen tıklayın.