Kurban Bayramı’nda Nasıl Beslenmeli, Et Tüketimi Nasıl Olmalı?

Bayram günlerinde ziyaretlerle birlikte öğün sayılarının, ısrarlarla birlikte öğün miktarlarının arttığı kaçınılmaz bir gerçek olabilir; ancak unutmayın ki bunu önlemek yine sizin elinizde. Özellikle Kurban Bayramı’nda artan et tüketiminin kalp, diyabet ve tansiyon hastaları için büyük tehdit içerdiğini daima hatırlamakta ve tüketim miktarının az olmasına özen göstermekte büyük fayda var; çünkü kırmızı et her ne kadar kaliteli bir protein kaynağı olsa da kandaki yağ miktarının aşırı bir şekilde yükselmesine neden olan besinler arasında yer alır. Diyeceğimiz o ki kurban etlerinin oldukça lezzetli olduğu bir gerçek; ancak tedbiri elden bırakmamak lazım. Peki nasıl? Kurban Bayramı’nda nasıl beslenmeli, nelere dikkat etmeli? İşte cevaplar:

1. Yağ Eklemeyin

Etlerin büyük bir kısmı yoğun oranda doymuş yağ içerir. Bu özelliğine rağmen pişirirken de aşırı miktarda yağ koyarsanız kalp damar kaynaklı birçok hastalığın yolunu açmış olursunuz. Bu nedenle etleri kızartmak yerine daha az yağ ihtiyacı duyan haşlama ya da ızgara gibi yöntemlerle pişirerek daha sağlıklı sonuçlar elde edebilirsiniz.

zeytinyagi8

2. Hemen Tüketmeyin

Kesim sırasında strese giren hayvanın eti sertleşir. Bu sertliğin kaybolması için hemen tüketmemek, etin dinlenmesine zaman ayırmak gerekir. Bir süre bekletilmeyip hemen tüketilen etin sindirim süreci daha uzun ve zorlu olur, beklettikten sonra tüketilen etin yemesi daha keyifli, sindirimi ise daha kolay olacaktır.

ızgara dana ciğer

3. Erken Saatlerde Tüketin

Et, yoğun miktarda doymuş yağ içerir ve sindirimi biraz zorlayıcıdır. Bir nebze olsun rahat bir şekilde sindirebilmek için eti akşam yemeğinde değil; metabolizma hızının daha yüksek olduğu, öğlen yemeği ya kahvaltı gibi erken saatlerde tüketmeye özen gösterin. Yanında ayran, cacık, yoğurt, bol limonlu yeşillik gibi besinlerle destekleyerek sindirim sürecinizin rahat olmasına katkıda bulunun.

et-izgara

4. Ara Öğünleri İhmal Etmeyin

Bayramdı, ziyaretti, bol çeşitli sofralardı derken ara öğün tüketiminizi ihmal etmemeye özen gösterin. Böylece bol kalori içeren yiyeceklere saldırmaz, iştah kontrolünüzü daha kolay bir şekilde sağlamış olursunuz.

Kefirli ReNkli Cacık Tarifi

 

5. Porsiyonları Küçük Tutun

Bayramların yaz aylarına ve uzun süren tatillere denk gelmesi sonucunda bayram ziyaretleri artık pek kalmadı; ancak siz hâlâ eski günlerdeki gibi ziyaretlerini yapanlardansanız her ziyaretinizde nefis ikramlar olacağını ve her ev sahibinin yemeniz için size ısrar edeceği ihtimalini unutmayın. Hem kimseyi kırmamak hem de kendinize kötülük yapmamak adına yiyeceklerden sadece tadımlık olacak şekilde, küçük porsiyonlarda almayı hedefleyin.

et-kavurma

6. Su Tüketin

Vücut sağlığını korumak, sindirim sürecinin hızlı olmasını sağlamak için günde en az 2 litre su içmeniz gerekmektedir. Bu kuralın elbette ki bayramda da geçerli olduğunu unutmadan su tüketimine gereken önemi vermeyi ihmal etmeyin.

maltaerigi_tatlisi

7. Tatlı Seçimine Dikkat Edin

Bayram yemeklerinden sonra lezzetli tatlı sunumları, olmazsa olmazlar arasındadır; ancak her ne kadar lezzetli olurlarsa olsunlar tatlılara “hayır” diyebilmek son derece önemlidir. Hayır diyemiyorsanız bile en azından şerbetli değil; sütlü ve daha hafif olan tatlıları tercih ederek sağlığınız için çok iyi bir şey yapabilirsiniz.

peynir-tatlisi

8. Çay ve Kahveyi Sınırlandırın

Bayram boyunca günde en az üç ev ziyaret ettiğinizi ve her evde bir bardak çay veya bir fincan kahve içtiğinizi varsayın. Şimdi; gün sonunda aldığınız toplam kafein miktarının sağlığınızı ne kadar tehdit edebileceğini düşünün. Bu nedenle çay ve kahve tüketimini tıpkı yemekler gibi sınırlandırmaya dikkat edin.