Mevsimsel Depresyondan Kurtulma Yöntemleri

Zaman akıyor, mevsimler değişiyor. Mevsimler değiştikçe güneşin doğuşu ve batışı gibi tüm düzende görülen değişiklikler ister istemez ruhumuzu ve bedenimizi de ele geçiriyor olabilir. Mevsimsel duygu durum bozukluğu olarak da bilinen mevsimsel depresyon, genelde sonbahar ya da kış aylarında görülmeye başlar. Yaşam olaylarından tamamen bağımsız olarak gelişip insanın giderek kötü hissetmesine, içine kapanıp hayattan kopmasına neden olabilmektedir.

Enerjisiz hissediyor, aşırı duygusallık yaşıyor, daha önceden çok zevk aldığınız birçok şeyden artık hiç hoşlanmıyor, ilişkilerinize ve kendinize güven kaybı yaşıyorsanız siz de mevsimsel bir depresyon yaşıyor olabilirsiniz. Bu durumu acilen kabullenmeli ve gereken önlemleri almalısınız.

1. Kısa Yürüyüşler En Güzeli

Gün ışığından yararlanmak ruh ve beden sağlığınız için oldukça önemlidir. Güneşi gördüğünüz an kendinizi dışarı atabilir, kısa yürüyüş zamanları yaratabilirsiniz. Böylece olumsuz düşüncelerden uzaklaşmış olursunuz.

spor

2. Düzenli Beslenin

Doğal ve sağlıklı beslenmenin sadece vücudunuz için değil ruhunuz için de faydalı olduğunu unutmayın. Sağlıklı ve hafif yiyeceklerle beslenip günde bol bol su tüketirseniz ruh durumunuzun da iyileşmesini sağlarsınız.

salad

3. Önemli Kararları Erteleyin

Depresyon döneminde zihninizi birçok olumsuz düşünce didikler durur. Bu ruh halinize neyin sebep olduğunu düşünürken konu ile alakasız şeyleri suçlu bulabilirsiniz. Örneğin iş ortamınızın depresyona neden olduğunu düşünüp bir anda iş değiştirmek gibi büyük bir karar vermeye yeltenirseniz işleri daha da kötüye sürükleyebilirsiniz. Bu nedenle sükûnetinizi korumakta fayda var.

hedef

 

4. Sosyal Çevrenizden Soyutlanmayın

Depresyonda olan kişilerin genel olarak başvurduğu yöntemlerden biri, sosyal çevresinden uzaklaşmaktır. Ancak depresyondan kurtulmak isteniyorsa kötü hissedildiği anlarda sevilen arkadaşlarla, aile ile görüşmek terapilerin en güzeli olabileceği unutulmamalıdır.

arkadaslik

 

5. Doğaya Yakın Olun

Yapılan araştırmalarda yeşillik ile dolu bölgelerde ya da sahil kenarlarında vakit geçirmenin insan ruhuna iyi geldiği kanıtlanmıştır. Bu nedenle mümkün olduğunda böyle bölgelerde vakit geçirmeye özen gösterip damarlarınıza mutluluk enjekte edebilirsiniz.

kusburnu-agaci

6. Uyku Düzeni Yaratın

Hep aynı saatte uyuyup hep aynı saatte uyanmaya özen gösterin. Kendinizi kış uykusuna yatmışçasına yatağa hapsederek ruhunuzun hırpalanmasına neden olmayın.

uyku

7. Sarılın!

Sarılmak, oksitosin hormonunun salgılanmasını sağlayarak mutluluk dozunuzu artırır. Dememiz o ki sarılmak, en iyi antidepresanların etkisinden daha güçlüdür. Sevdiklerinize bolca sarılın ve depresyon etkilerinden kurtulun!

arkadaslik

8. Yardım Almaktan Çekinmeyin

Hiçbir çare fayda sağlamıyor ise profesyonel bir yardım almaktan çekinmeyin.