Midelerin de Bayramı Olsun: Kırmızı Et Sindirimini Kolaylaştıracak 6 Öneri

Kurban Bayramı’nda sofralar farklı et yemekleriyle dolup taşar, damak lezzeti
de buna kayıtsız kalamaz. Durum böyle olunca ölçüsü kaçan tabaklar,
hazımsızlığa neden olabilir.
Yazımızın devamında mideler de bayramına devam etsin, hazımsızlıklar
yaşanmasın diye kırmızı et sindirimini kolaylaştıran önerilerimizi sizin için
sıraladık.
İşte, kırmızı et sindirimini kolaylaştıracak 6 öneri…

1. Bir Gün Bekletin

Yeni kesilmiş hayvan etleri hemen pişirilmeye başlanırsa sert bir lezzet
deneyimi sunar. Hayvanın sinirlerinin yumuşaması “Rigor mortis” denilen
sertliğin önlenmesi için etin kesildikten sonra en az 24 saat bekletilmesi
gerekir. Bu sayede hem etin pişmesi hem de midenin hazmetmesi kolaylaşır.

2. Hafif Bir Kahvaltı Edin

Kurban Bayramı kahvaltıları bile çoğu evde kavurma ile başlarken siz
sakinliğinizi korumayı tercih edin. Herhangi bir mide probleminiz yoksa güne 1
bardak ılık ve limonlu su içerek başlayın. Kahvaltıda hayvansal gıdalar yerine
bitkisel ve kaliteli yağlar olan ceviz, badem gibi seçenekler tüketin. Tam
buğday, çavdar ekmek, yulaf ezmesi gibi kaliteli karbonhidratlar tercih edin. Bu
sayede kırmızı et bulunan diğer öğünler için daha sağlıklı bir başlangıç yapın.

3. Ekstra Yağ Eklemeyin

100 gram yağlı dana etinde yaklaşık 3 tatlı kaşığı kadar yağ bulunur. Dolayısıyla
eti pişirirken tereyağı, kuyruk yağı gibi ekstra yağ çeşitleri eklemek yerine etin
kendi yağı ve suyuyla pişirmeye dikkat edin. Bu sayede kalori miktarının
artmasına ve hazım sürecinin zorlaşmasına neden olmazsınız. Eti kendi yağı ve
suyuyla kavurmak ya da haşlamak mide sağlığınız için en iyi yöntemler
arasındadır.

4. Bol Salata Tüketin

Sindirim sürecini kolaylaştırmak ve demir emilimini iyileştirmek için et
yemeklerinin yanına mutlaka bol salata hazırlamayı unutmayın. Bol limonlu, C
vitamini bakımından zengin bir salata çeşidi sayesinde hazımsızlık gibi
problemlerin önüne geçebilirsiniz. Aynı zamanda daha kolay doyabilir, kırmızı
et porsiyonunu abartmayı önleyebilirsiniz.

5. Sebze ya da Kepek Ekmeği Ekleyin

Kırmızı et, posa içeriği olmayan bir gıda olduğu için hazımsızlığa neden olabilir.
Bu nedenle öğünü posa içeriği yüksek gıdalarla desteklemek önemlidir. Kırmızı
et menüsüne sebze, meyve ya da kepekli ekmek gibi seçenekler eklemek
sindirim sürecinin kolaylaşmasını sağlayacaktır.

6. Su Tüketiminizi Artırın

Bayram boyunca et tüketiminin yanı sıra baklava, börek gibi seçeneklerin
tüketiminin de artacağını düşünerek içtiğiniz su miktarını her zamankine göre
1-2 bardak daha artırmakta fayda var. Bu sayede metabolizma hızınızı artırabilir,
gıdaların daha iyi ve kolay sindirilmesini sağlayabilirsiniz.

 

En sevilen bayram hediyelerini sipariş etmek için hemen tıklayın.