MIND Diyeti Nedir?

MIND diyeti, başarısı kanıtlanmış diyetler olan Akdeniz ve DASH diyetlerinin
kombinasyonu sayılan yeni bir diyet çeşididir. Birçok uzman MIND diyetinin en
sağlıklı diyet çeşitlerinden biri olduğu görüşündedir.
Yazımızın içeriğinde MIND diyetini yakından tanıyacak, faydalarının neler
olduğuna değineceğiz. Siz de MIND diyetini merak ediyorsanız buyurun
detaylara…

1. MIND Diyetinde Neler Tüketilebilir?

MIND diyetinde hangi yiyeceklerin tüketilebildiği merak konusudur. MIND diyeti
uygulayacak kişiler; geleneksel Akdeniz diyetinde olduğu gibi tahıl grubu,
baklagil grubu, sebzeler, meyveler, kuru yemişler ve balık gibi gıdalar
tüketebilir. Bunların yanı sıra diyetlerine az miktarda kümes hayvanı, yumurta,
süt ürünleri de dahil edebilirler. İşlenmiş gıdalardan ve ilave şekerli gıdalardan
mümkün olduğunca uzak kalmak önemlidir. Özetlemek gerekirse MIND diyeti,
yararı az olan gıdaları kısıtlayıp yararı fazla olan gıdaların tüketimini artırmayı
hedefler.

2. MIND Diyetinde Neler Tüketilemez?

Her diyet çeşidinde olduğu gibi MIND diyetinde de tüketilmesi önerilmeyen,
tüketilecekse de sınırlı ölçüde tüketilmesi önerilen gıdalar mevcuttur. İşte,
onlardan bazıları şunlardır:

  •  Kırmızı et
  •  Tereyağı ve margarin
  •  Yağlı peynir çeşitleri
  •  Hamur işleri
  •  Tatlı çeşitleri
  •  Kızartma
  •  Fast food gıdalar

3. Beyin Dostu Diyet Olarak Bilinir

Günümüz dünyasında en büyük tehlikelerden biri, beyin yaşlanması yani;
demans, Alzheimer gibi hastalıklardır. Bu hastalıkların belirli bir tedavisi yoktur
ancak önlenmeleri ya da etkilerinin azaltılması beslenme, beyin egzersizi gibi
yöntemlerle mümkündür. MIND diyeti de beynin yaşlanmasını mümkün
olduğunca yavaşlatan yöntemler arasında sayılır. Birçok araştırma sonucuna
göre uzun yıllar boyu MIND diyeti uygulayanların, yaşıtlarına göre çok daha
genç bir beyne sahip olduğu görülmüştür.

4. MIND Diyetinin Faydaları Nelerdir?

MIND diyeti uygulamaya karar verdiyseniz sağlığınıza nasıl yansıyacağını da
merak ediyor olabilirsiniz. Gelin, bu sorunun cevaplarına birlikte bakalım. İşte,
MIND diyetinin faydalarından bazıları:

  •  Beyne zarar veren oksidatif stresin azalmasına yardımcı olur. Böylelikle
    Alzheimer hastalığının önlenmesinde etkilidir.
  •  İltihaplanmaların oluşmasını ve yayılmasını önler.
  •  Vücudun toksinlerden arınmasını sağlar.
  •  Vücuttaki yağ oranını azaltarak kilo verdirir.
  •  Hem bedenen hem de zihnen iyileştirir.

5. MIND Diyeti Nasıl Yapılır?

MIND diyetinin görünürde birçok faydası olsa da sizin sağlığınızla uyum
göstermeme ihtimali bulunmaktadır. Bu nedenle tüm diyet çeşitleri gibi MIND
diyetini uygulamak için de mutlaka bir uzmandan görüş almanız gerekir. MIND
diyeti uygulama şeklini ise şu şekilde özetlemek mümkündür:

  •  Tam tahıllı gıdalar günde en az 3 porsiyon tüketilir.
  •  Her gün başka meyve ve sebzelerin kombinasyonu yapılarak denge
    sağlanır.
  •  Kuru yemişler her gün çeşitli öğünlerde yer alır.
  •  Haftada en az 1 kez balık gibi bir deniz ürünü tüketilir.

 

Diyet süresince tüketebileceğiniz birbirinden lezzetli seçenekler Migros Sanal Market’te!  Sipariş vermek için hemen tıklayın.