Mutfağınızda Mutlaka Yer Alması Gereken 4 Yiyecek!

Doğada pek çok sağlıklı besin var. Özellikle doğal ve taze tüketilen her yiyecek, vücudumuz için birer sağlık kaynağı. Fakat bunlar arasından, günlük beslenmemize kolayca dahil edebileceğimiz 4 besin dikkat çekiyor! Bu besinlerin faydası da saymakla bitmiyor. İşte tüketim miktarı aşırıya kaçılmadığı sürece mucizeler yaratan bu yiyeceklerin faydaları:  

1. Keten Tohumu

Günlük yeme alışkanlığınıza eklemeniz gereken sağlıklı yağların başında keten tohumu geliyor! Keten tohumunun doymamış yağ açısından zengin olmasının yanı sıra omega yağı içermesi de genel vücut sağlığımızı koruyan etkenlerin başında geliyor. keten_tohumu

Omega yağı, kalbi güçlendiriyor, beyin fonksiyonlarının düzgün çalışmasını sağlıyor, vücudun yağ kompozisyonunu düşürüyor ve bağışıklık sisteminizi güçlendiriyor. Keten tohumunun faydaları bunlarla bitmiyor! Saydıklarımıza ek olarak içerdiği yoğun lif sayesinde iştahınızı azaltıyor ve sağlıksız yiyeceklere yönelmenizi engelliyor. Keten tohumunu salatanın üstüne serpmeyi  ya da yoğurtla karıştırıp yemeyi deneyin. Çok seveceksiniz…

2. Hindistan Cevizi

Yemeyi alışkanlık haline getirmeniz gereken besinlerden biri de Hindistan cevizi. Hindistan cevizi, keten tohumu gibi sağlıklı yağ içeriyor. Tropikal yağdan farklı olan ve enerji kaynağı olarak kullanılan bu yağ, diğer yağlar gibi uzun sürede enerjiye dönüşmüyor. Karbonhidratlar gibi vücudumuza girdiği anda enerji kaynağı haline geliyor. Bu sebeple, düşük karbonhidrat rejimi uygulayan kişiler, bu yağın avantajını kullanabilirler!hindistan_cevizi

Hindistan cevizi, doymuş yağ içerir fakat klasik doymuş yağlar gibi vücuda zararlı değildir. Kolesterolünüzü dengeler ve kalp sağlığını korumaya yardımcı olur.

Hindistan cevizini yemeklerinize ekleyip egzotik bir tat yakalayabilirsiniz. Hindistan cevizi yağı, Hindistan cevizi sütü ya da kuru Hindistan cevizi parçaları seçenekler arasında.hindistan_cevizinin_faydaları

Hindistan cevizi yağının belli bir tüketim sınırı ya da maksimum verim alınacağı ölçü bilinmese de doktorlar günde bir iki kaşığın yeterli olduğu ifade ediyor. Başka bir çalışmaya göre Hindistan cevizi, ağız kokusunu önlüyor ve mide ağrılarını gideriyor. Kısacası faydaları saymakla bitmeyen bu doğa mucizesinin mutfağımızda yer almasının vakti geldi!

MigrosTV sizin için hazırladı; Hindistan cevizli dondurma tarifi için tıklayın! 

3. Avokado

Avokado, en fazla sağlıklı yağ içeren meyvelerden biridir. İçerdiği doymamış yağ, bağışıklık siteminizi güçlendirir, kabızlığı önler. Kanda kolesterolün yükselmesini engeller, içerdiği lifler sayesinde antioksidan etkisi yaratır ve yaşlanmayı engellemeye yardımcı olur.

Kremsi yapısı sayesinde yemeklerinize kolayca ekleyebileceğiniz avokadoyu günün her öğününde tüketebilirsiniz. Birçok durumda tereyağı yerine yemeklere ekleyebilir böylece daha sağlıklı yemekler yiyebilirsiniz. Sandviç hazırlarken mayonez ya da tereyağı yerine avokado kullanırsanız çok daha sağlıklı bir öğün hazırlamış olursunuz. Omlet yaparken peynir yerine avokado koymayı deneyin, çok beğeneceksiniz!

MigrosTV sizin için avokadolu leziz tarifler hazırladı! Avokado Soslu Sandviç tarifi için tıklayın!

4. Chia tohumu

Son olarak, mutfağınıza eklemeniz gereken yiyeceklerden biri olan chia tohumu, son zamanlarda popüler olmasıyla dikkat çekiyor. Halbuki kökeni Azteklere kadar dayanmakta. Fazlaca lif içeren bu mucizevi tohumlar kilo vermenize yardımcı oluyor. Omega 3, kalsiyum ve birçok antioksidan içermesiyle sağlığımızı her açıdan korumamıza yardımcı. Az miktarda protein de içeriyor, bu sayede vejetaryenler tarafından besin takviyesi olarak tüketilebilir.chiatohumu

Chia tohumu aynı zamanda kan şekeri değerlerimizi dengede tutmaya yardımcı oluyor. Kalp ve damar hastalıklarına yakalanma riskini azaltıyor ve depresyona karşı etkili yiyecekler arasında sayılıyor.

Chia tohumunu salatalara ekleyebilir, sebze kızartmalarının üstüne serpebilir, yoğurtla karıştırıp tüketebilir ya da yemekleri pişirirken ilave edebilirsiniz.