Neden Tam Buğday Unu Tüketmeliyiz?

Tam buğday unu, diyet listelerinde beyaz un karşısında önerilen seçeneklerden
biridir. Birçok diyetisyen beyaz un içeren seçeneklere mesafeli dururken tam
buğday içeren seçeneklere ılımlı yaklaşmaktadır. Peki, neden? Yazımızın
devamında tam buğday ununun faydalarını ve beyaz undan ne farkı olduğunu
öğrenebilirsiniz. Buyurun, detaylara birlikte bakalım…

1. Besin Değeri Yüksektir

Tam buğday ununun yapısında kepek, rüşeym, protein gibi faydalı birçok
madde bulunur. Aynı zamanda besin değerini kaybetmeden öğütülerek
kullanıma hazır hale gelir. Dolayısıyla sağlığa fayda açısından en zengin
seçeneklerden biridir.

2. Tokluk Hissi Sağlar

Tam buğday unu, besinsel lifler ve fitosteroller bakımından zenginliği
sayesinde uzun süre tok tutmaya yardımcı olur. Bir dilim beyaz ekmek ile bir
dilim tam buğday ekmek tüketmek arasında tok kalma süresi bakımından
önemli bir fark bulunur.

3. Glisemik İndeksi Düşüktür

Beyaz un, glisemik indeksi yüksek gıdalar arasında yer alır. Bu özelliğiyle kan
şekerinin aniden yükselmesine ve fazla şekerin yağa dönüşmesine neden olur.
Diyabet hastaları için risk teşkil eder. Oysa tam buğday unu, düşük glisemik
indeksiyle çok daha güvenli bir seçimdir. Kan şekerinde dalgalanmalara sebep
olmaz ve sağlıklı bir doyum süreci yaşatır.

4. Bağırsak Sağlığını Korur

Tam buğday unu, sindirim sistemine en uygun olan un çeşididir. Bu sayede
bağırsak dostudur. Metabolizmanın hızlanmasını sağlar, bağırsak hareketliliğini
artırarak hazımsızlık, şişkinlik gibi rahatsızlıkların önlenmesine yardımcı olur.

5. Bağışıklık Sistemini Güçlendirir

Hastalıklardan korunabilmek için en önemli ihtiyacımız, güçlü bir bağışıklık
sistemidir. Beyaz un neredeyse sadece karbonhidrat bakımından zenginken
tam buğday unu; bağışıklık sisteminin güçlenmesi için gerekli olan B vitamini,
folat, çinko ve demir gibi besin değerleri bakımından zengindir.

Sağlıklı Yaşam

Tam buğday ürünleri Migros Sanal Market üzerinden hemen sipariş vermek için
tıklayın: