Orta Yaş Döneminde Beslenme Nasıl Olmalıdır?

İlerleyen yaşla birlikte değişen birçok şey gibi metabolizmamız da değişmeye ve eskisi
kadar hızlı çalışmamaya başlar. Bu yüzden orta yaş ve sonrasında beslenme konusunda çok
daha dikkatli olmak önemlidir. Peki, nasıl? Yazımızın devamında orta yaş döneminde
beslenmenin nasıl olması gerektiğine dair sağlıklı öneriler bulabilirsiniz. Buyurun, detayları
birlikte inceleyelim…

1. Yeterli Miktarda Enerji Alınmalıdır

Orta yaş döneminde bazal metabolizma hızı düşmeye başlar. Üzerine bir de fiziksel
aktivitenin azalması, kas hareketliliği veriminin düşmesi gibi faktörler de eklendiğinde
kişinin günlük enerji ihtiyacı, orta yaş öncesine göre tamamen değişebilir. Buna göre
beslenme planının değişen enerji ihtiyacına göre düzenlenmesi sağlıklı sonuçlar verir.
Enerji ihtiyacına uygun beslenme planı sayesinde orta yaş dönemindeki kişi, ideal kilosunu
ve sağlığını koruyabilecektir.

2. Doymuş Yağ Miktarı Azaltılmalıdır

Bol tereyağlı yemekler, her ne kadar nefis olsalar da orta yaş dönemindeki kişilerin onları
biraz uzaktan sevmesi gerekebilir. Orta yaş döneminde vücut, yağ depolamaya daha
meyilli hale gelir. Bu da tereyağı gibi doymuş yağların artık her zamankinden daha tehlikeli
olduğunu gösterir. Doymuş yağlar yerine ayçiçeği, zeytinyağı, ayçiçeği, soya, mısırözü gibi
çoklu doymamış yağlar orta yaş dönemi beslenmesi için ideal olan yağ çeşitleridir.

3. Doğru Pişirme Şekilleri Tercih Edilmelidir

Kızartmalar, maalesef ki soframızın ve damak zevkimizin vazgeçilmezleri arasındadır.
Ancak kızartma yöntemiyle pişirilen tüm yemekler, yarardan çok zarar getirmektedir.
Özellikle orta yaş dönemiyle birlikte kalp ve damar sağlığını daha çok tehdit etmeye
başlarlar. Dolayısıyla orta yaş dönemi beslenmesinde kızartmadan mümkün olduğunca
uzak durup ızgara, haşlama, fırınlama gibi yöntemlere yönelmek en iyisi olacaktır.

4. Protein Tüketimine Özen Gösterilmelidir

Orta yaş döneminde yavaşlayan metabolizma, hızlanmak için bazı takviyelere ihtiyaç
duyar. Bu takviyelerin en etkililerinden biri de proteindir. Gün içinde yeterli miktarda
protein tüketimi, metabolizmanın hızlanmasına katkıda bulunur. Bu da sağlıklı bir kiloda
kalmaya yardımcı olur.

5. Vitamin ve Mineral Desteği Alınmalıdır

Hayatın her döneminde önemli olan vitamin ve mineraller, orta yaş ve sonrası dönemi için
daha da önem kazanmaktadır. Orta yaş ve sonrasında vücudun ideal dengesini
koruyabilmek için vitamin ve mineral ağırlıklı beslenmek, gerekirse dışarıdan takviye almak
unutulmamalıdır. Bu sayede bağışıklık sistemi güçlenir, hastalıklara karşı daha dirençli
olunur.

 

 

Nature’s Supreme Vitamin C + Zinc 20 Efervesan Tablet ile vücudunuzun vitamin ihtiyacını karşılayabilirsiniz. Satın almak için hemen tıklayın.

 

Paşabahçe Dikdörtgen Tencere Borcam ile daha sağlıklı beslenmek adına yemeklerinizi fırında yapabilirsiniz. Satın almak için hemen tıklayın.