Oruç Tutarken Yorgun Olmamak İçin Ne Yapmalı?

Gün boyu süren açlık mı demeli, açlıkla yarışan susuzluk mu; erkenden edilen sahur kahvaltılarından mı bahsetmeli, iftarı zar zor bekleyen bedenden mi? Biz de karıştık. Bildiğimiz o ki verilen nefs mücadelesi zor… Gün içinde yemek yemediğiniz için açlığın ve susuzluğun verdiği rehavet ile kendinizi yorgun hissedebilir, hele ki çalışıyorsanız hepten verimsiz olabilirsiniz. Peki hem ibadeti yerine getirmek hem de gün içinde daha verimli olmak için ne yapmak gerekir? Sizin için araştırdık.

1- Doğru Nefes Alın!

Kaliteli nefes almak, beynimize ve vücudumuza oksijeni eşit dağıtır; bu da mevcut dengemizi olumlu yönde etkiler. Daha önce nefes egzersizleri ile ilgili uzman röportajları yapmış ve işin önemine değinmiştik. Videoları ve doğru nefes egzersizinin nasıl yapıldığını şuradaki linkten izleyebilirsiniz.

nefes egzersizi

2- Düzenli Egzersiz Yapın!

Bu sadece ruh değil beden sağlığınızın da kilit noktası. Sağlıklı bir ruh ve beden için düzenli egzersiz Ramazan’ın bir parçası. Tabi oruçlu olacağınız için ağır egzersizler imkansız ancak sahurdan sonra bir 10 dakika hafif tempoda susamayacağınız şekilde yürümek bile, gün içindeki enerjinize etki edecektir. İftardan sonra kaliteli bir yürüyüşün faydası da gece rahat uyumanız olacaktır.

egzersiz

3- Açlık ve Yorgunluğu Reddedin!

Demesi kolay tabi, ancak beynimiz öyle bir makine ki ne düşünürsek ona konsantre oluyor ve mevcut konunun daha da üzerine gitmemize neden oluyor. Bu aralar kendisini biraz kandırsak fena olmaz. Size nefis bir ‘dinç kalma’ tüyosu verelim; yoga! Evde yapılabilen basit yoga hareketleri ile gün içinde yorgunluğunuzu minimuma getirebilirsiniz.

yoga2

4- Günlük Plan Hazırlayın!

Gün içinde boş kalmamak elzem. Çünkü her boşluk açlık hanesine bir puan daha ekleyecektir. Evde kendinize hobiler yaratın, örneğin duvarlarınız sizce de çok boş değil mi? 🙂 Haydi gelin onları rengarenk bir hale getirelim. Basit ipuçlarını şu yazımızda derlemiştik.

kalpli-duvar-susu

5- Taze Meyve Suyu!

Sahurda içeceğiniz koca bir bardak taze sıkılmış meyve suyu, size gün içinde ihtiyacınız olan vitamin ve mineralleri verecek ve enerji seviyenizi yükseltecektir. Örneğin biz daha önce şurada şahane soğuk içecekler hazırlamıştık. Hazır mevsimi de gelmişken siz de bir göz atın isteriz.

meyve_salataları

Ramazan boyunca daha sağlıklı ve dinç kalmak için  önerilerimize devam edeceğiz. Bizi takip etmeye devam edin!