Pilavın Kalorisini Düşürmek İçin 5 Öneri

Her yemeğe harika bir şekilde eşlik eden pilav, maalesef ki kilo almaya sebep olan
yiyecekler arasında yer alıyor. İçerisindeki nişastanın vücutta hemen şekere dönüşmesi,
fazlasının ise yağ olarak depolanması sonucu hiç de masum olmayan pilavı vereceğimiz
önerilerle biraz masumlaştırmaya ne dersiniz?
Yazımızın devamında pilavdan vazgeçemeyenler için pilav kalorisini biraz olsun düşürecek
öneriler bulabilirsiniz. İşte detaylar…

1. Bitkisel Yağ Kullanın

Tane tane dökülen pilav mis gibi tereyağı kokmasa olmaz biliyoruz; ancak daha az kaloriye
sahip bir pilav tüketmek istiyorsanız bitkisel yağ çeşitlerine yönelmekte fayda var. Pilav
yapımında tereyağı yerine Hindistan cevizi yağı, Ayçiçek yağı, fındık yağı, zeytinyağı gibi
seçenekler kullanarak pilav kalorisini düşürebilirsiniz.


2. Esmer Pirinç Kulanın

Düşük kaloride bir pilav tüketmek istiyorsanız beyaz pirinç yerine esmer pirinç tercih
etmek iyi bir karar olacaktır. Normal pilava göre daha hafif hatta daha faydalı sayılan
esmer pirinç pilavını yağsız olarak pişirebilir, yoğurt eşliğinde keyifle tüketerek sağlığınız
için iyi bir seçim yapabilirsiniz.


3. Bulgur Kullanın

Pilavın kalorisini düşürmek istiyorsanız beyaz pirinç yerine kullanılacak bir diğer alternatif
de bulgurdur. Bulgur ile çok lezzetli bir pilav hazırlayabilir, gönül rahatlığınca tüketip
bulgurun lif ve folik asit bakımından zenginliği, metabolizmayı hızlandırması gibi
faydalarından yararlanabilirsiniz.

4. Soğutun
Henüz pişmiş, sıcacık bir pilavın ne kadar lezzetli olduğunu biliyoruz; fakat onu soğuttuktan
sonra tüketmeye hazırlansanız iyi edersiniz. Sri Lankalı bilim adamları tarafından yapılan
bir araştırmada Hindistan cevizi yağıyla pişmiş beyaz pirincin tıpkı makarna gibi 12 saat
buzdolabında bekletildikten sonra kalori miktarında yaklaşık %10 oranında bir düşüş
olduğu kaydedilmiştir. Siz de pilavınızı 1 bardak pirince 1 çay kaşığı Hindistan cevizi yağı
gelecek şekilde pişirip soğutarak beyaz pirinç yapısını değiştirebilir, pilavın kalorisini
düşürebilirsiniz.


5. Et Suyu veya Bulyon Kullanmayın

Pilavın lezzetini ve besleyiciliğini arttırmak için kullanılan et suyu, tavuk suyu, bulyon gibi
ek malzemeler pilavın kalorisini de ciddi miktarda arttırır. Bu nedenle et suyu, tavuk suyu
ya da bulyon kullanımını mümkün olduğunca az seviyede tutmak ya da bu seçenekleri hiç
kullanmamak pilavın kalorisini azaltmak için önemli bir adım olacaktır.