Potasyum Nedir, Hangi Besinlerde Bulunur?

Potasyum; sağlıklı bir yaşam sürebilmek, tüm vücudun dengesini koruyabilmek için düzenli
olarak alınması gereken minerallerden biridir. Elektrolit göreviyle özellikle nörolojik
fonksiyonlarda ve düzenli kan basıncında önemli rol oynar. Eksikliğinde aşırı yorgunluk, kas
krampları, eklemlerde uyuşma, ciltte kuruma gibi çeşitli problemleri beraberinde getireceği
için potasyum bulunan besinlerden tüketmek ya da doktor kontrolünde hap gibi çeşitli
takviyelerden yararlanmak önemlidir.
Peki, potasyum bulunan besinler hangileridir? Hangi besinleri tüketerek vücudumuzun
potasyum ihtiyacını karşılayabiliriz?
Yazımızın devamında potasyum bulunan ideal besinleri öğrenebilir, bundan sonra
beslenme planınızda onlara bolca yer açabilirsiniz. İşte, detaylar…

1. Muz

Potasyum denince akla ilk gelen besinlerden biri muzdur. Bir adet orta boy muzda 422 mg
potasyum bulunur. Siz de bu lezzetli meyveyi daha sık tüketerek kan basıncınızı
düzenleyebilir; inme, kalp krizi gibi rahatsızlıklardan korunabilirsiniz.


2. Pancar

Soframızda turşu, çorba gibi farklı birçok haline yer verdiğimiz pancar; potasyum
bakımından en zengin seçenekler arasındadır. 170 gram pancarda 518 mg potasyum
bulunur. Bu da demektir ki günlük alınması gereken potasyum miktarının yaklaşık %11’ini
muz karşılayabilmektedir. Eğer siz de potasyum düşüklüğünden şikâyet ediyorsanız
öğünlerinizde pancara sıklıkla yer vermek bu durumu düzeltmek için doğru bir karar
olacaktır.


3. Ispanak

Zengin demir içeriğiyle kendinden çokça bahsettiren ıspanak, potasyum bakımından da
epey zengindir. Sadece 180 gram pişmiş ıspanak tüketerek günlük potasyum ihtiyacınızın
%18’ini karşılayabilirsiniz. Mevsimi geldiğinde farklı tariflerde sıkça kullanarak ıspanaktan
yararlanmayı sakın unutmayın.


4. Domates

Yemeklerin ve kahvaltıların vazgeçilmezi olan domates, lezzetinin yanı sıra önemli bir şifa
kaynağıdır. 244 gram domates sosunda günlük ihtiyacın %17’sini karşılayacak kadar
potasyum bulunur. Mevsiminde domates tüketerek siz de sağlığınıza sağlık katabilirsiniz.


5. Portakal

C vitamininin âdeta ana vatanı olarak bildiğimiz portakal, potasyum bakımından da en
zengin meyvelerden biridir. Bir bardak portakal suyunda günlük almanız gereken potasyum
miktarının %11’i bulunmaktadır. Güne bir bardak portakal suyu içerek başladığınızda hem
enerji hem de potasyum ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz.

Vücudumuzun önemli ihtiyaçlarından biri olan potasyumu alabileceğiniz bası besinleri hemen satın alabilirsiniz.

Hem bağışıklık güçlendirici hem de potasyum yönünden zengin portakalı satın almak için hemen tıklayın.

Yemeklerin vazgeçilmez lezzeti domates potastum açısından da oldukça zengindir. Hemen domates satın almak için tıklayın.