Protein Bakımından Zengin 6 Meyve

Protein, vücudumuzun yapı taşlarından biridir. Kas kütlesini arttırmak,
metabolizmayı hızlandırmak gibi birçok faydasıyla olmazsa olmaz gıda
seçenekleri arasında yer alır. Bu yüzden proteini mümkünse farklı besinlerden
almayı ihmal etmememiz gerekir.
Yazımızın devamında genellikle et ve süt ürünlerinde olduğu bilinen proteinin
aslında bazı meyvelerde de bolca bulunduğunu öğrenebilir; bu meyvelerden
düzenli tüketerek vücudunuzdaki protein ihtiyacını giderebilirsiniz. İşte, protein
yönünden zengin 6 meyve…

1. Avokado

“Sebze mi, meyve mi?” tartışmasıyla bilinip meyve olduğuna kanaat getirilen
avokado, protein yönünden en zengin gıdalar arasında yer alır. Orta büyüklükte
bir adet avokadoda yaklaşık 4 gram protein bulunur. Bu da günlük protein
ihtiyacımızın yaklaşık %8’i demektir. Siz de öğünlerinizde hem kaliteli bir yağ
kaynağı tüketmek hem de protein ihtiyacınızı karşılamak istiyorsanız
avokadoyu bolca tercih edebilirsiniz.


2. Böğürtlen

En güzel görünüme, en güzel lezzete sahip meyvelerimizden biri olan böğürtlen
de protein yönünden zengin bir meyvedir. Bir fincan kadar böğürtlende
yaklaşık 2 gram protein bulunmaktadır; bu da günlük protein ihtiyacımızın %4’ü
demektir. Siz de mevsiminde düzenli olarak böğürtlen tüketerek lezzetli bir
protein kaynağına kavuşabilirsiniz.


3. Kuru Kayısı

Türk kahvesine en iyi eşlik eden seçeneklerden biri olan kuru kayısıda da bol
miktarda protein bulunduğunu biliyor muydunuz? 1 adet kuru kayısıda yaklaşık
3.4 gram protein bulunur, aynı zamanda metabolizma hızının artmasına
yardımcı olur. Siz de özellikle diyet sürecinde kuru kayısı tüketerek
vücudunuzun sağlıklı kalmasını sağlayabilirsiniz.

4. Muz

Muz, en lezzetli meyvelerden biridir ve neredeyse sevmeyeni hiç yoktur. Sizin
de sevdiğiniz meyveler arasında muz yer alıyorsa şanslınız; çünkü muz da
protein bakımından oldukça zengin bir seçenek. 100 gram kadar muzda 1,1
gram protein bulunmaktadır. Aynı zamanda lif bakımından da zengin olması
sayesinde sindirim sistemi için de çok faydalıdır. Siz de beslenme planınızda
muza bolca yer vererek sağlığınız için güzel bir adım atabilirsiniz.


5. Portakal

C vitaminin ana vatanı olarak bilinen portakal, aslında protein içeriğiyle de
hatırı sayılır bir meyvedir. Orta büyüklükte 1 adet portakalda 1,7 gram protein
bulunur; bu da günlük protein ihtiyacımızın yaklaşık %2’sini karşılamaktadır.
Siz de mevsiminde bolca portakal tüketebilir, ihtiyacınız olan proteini bitkisel
olarak giderebilirsiniz.


6. Şeftali

Bol sulu içeriğiyle yaz mevsimini katlanır kılan meyvelerden biri olan şeftali,
protein ihtiyacınızı gidermek için de birebirdir. Orta boy büyüklükte bir şeftalide
1,4 gram protein bulunur; bu da günlük protein ihtiyacımızın yaklaşık %3’ü
demektir. Bitkisel bir protein kaynağı arıyorsanız yazın bunaltan sıcaklarında
buz gibi bir şeftali tüketmeyi sakın unutmayın!

Şeftali