Ramazan Ayında Bağışıklık Sistemini Güçlü Tutmanın 5 Yolu

Hastalıklardan korunmak, iyi bir bağışıklık sistemine sahip olmaktan; iyi bir bağışıklık
sistemine sahip olmak, doğru beslenmekten geçer. Özellikle bu dönemde oruç tutarken
sağlığımızı da düşünmek daha bir önem kazandı. Peki, doğru beslenmek Ramazan boyunca
kısıtlanan beslenme saatleriyle ne kadar mümkün? Ramazan boyunca bağışıklık sistemini
güçlü tutabilmek için nasıl bir yol izlenmeli? Bu soruların cevabını ve daha fazlasını
yazımızın devamında bulabilirsiniz. İşte, oruç tutarken bağışıklığınızı da güçlü tutmanın 5
yolu…

1. Meyve Tercih Edin

Oruç tutulan süre boyunca kan şekerinde düşmeler yaşanır. Bu durum, iftar sofrasında tatlı
seçeneklere yönelmeye neden olur. Oysa tatlı ihtiyacınızı tatlılarla gidermeye çalışmak
yerine meyvelerle gidermeye çalışırsanız bu, size güçlü bir bağışıklık sistemi olarak geri
dönecektir. Özellikle narenciye grubundan alacağınız vitaminler, bağışıklık sisteminizi
güçlendirecek ve hastalıklara karşı koruyucu bir kalkan giymenize yardımcı olacaktır.

2. Bitki Çayları Tüketin

Ramazan boyunca vücudunuzun su ihtiyacını iftar ve sahur süresi içinde karşılamaya
çalışmak biraz zorlayıcı olabilir. Ancak bu süreci ne kadar kaliteli seçeneklerle
doldurursanız sağlığınızı o kadar koruyabileceğinizi unutmayın. Bunun için su tüketiminize
ek olarak kahve, asitli içecekler tüketmek yerine kuşburnu, ıhlamur, yeşil çay gibi bitki
çayları tüketmeye özen gösterin. Bu sayede vücudunuza faydalı vitaminler alacak,
bağışıklık sisteminizi güçlendirebileceksiniz.

3. Faydalı Yağlar Tüketin

Tam anlamıyla sağlıklı olabilmek için vücudumuzun yağ çeşitlerine de ihtiyacı vardır. Peki,
hangi yağlar? Bağışıklık sistemini güçlendirmek için margarin, tereyağı gibi katı yağlar
yerine zeytinyağı, tahin gibi E vitamini bakımından zengin yağlara yönelmekte fayda var.
Aynı zamanda fındık, ceviz, badem gibi yağlı tohumlar ve balık gibi gıdaların da bağışıklık
sisteminin güçlenmesinde çok etkili olduğu unutulmamalıdır.

4. D Vitamini İçeren Besinler Tüketin

Pandemi döneminde vaktimizin büyük bir çoğunluğunu evde geçiriyor, güneş ışığından
yeterince faydalanamıyoruz. Güneşten almamız gereken D vitamini ise vücudun en önemli
ihtiyaçlarından biri. O halde, harekete geçme ve güneşten alamadığımız D vitaminini
gıdalarla gidermeye çalışma zamanı! Hem Ramazan boyunca hem de diğer zamanlarda
sağlıklı kalabilmek için siz de D vitamini içeren gıdalar tüketebilir ve bağışıklık sisteminizi
güçlü tutabilirsiniz.

D vitamini içeren besinler nelerdir, öğrenmek için sayfamızı ziyaret edebilirsiniz:

D Vitamini Eksikliğine İyi Gelen 6 Besin

 

5. Protein Ağırlıklı Beslenin

Vücudumuzun en önemli ihtiyaçlarından biri de proteindir. Yeterli miktarda protein içeren
bir beslenme programıyla daha sağlıklı ve fit kalmak mümkündür. Siz de Ramazan boyunca
et, süt, yumurta gibi yoğun protein içeren gıdalara yönelebilirsiniz. Bu sayede hem oruç
süresi boyunca tokluk hissinizi koruyabilir hem de bağışıklık sisteminizi güçlendirebilirsiniz.

 

Madra Riviera Zeytinyağı ile yemekleriniz hem daha lezzetli olacak hem de bağışıklık sisteminize katkıda bulunacak. Satın almak için hemen tıklayın.

Cp 10’lu M Orta Boy D Vitaminli Yumurta ile hem d vitamini ihtiyacınızı hem de protain ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz. Satın almak için hemen tıklayın.