Ramazan Ayı’nda Metabolizma Hızlandıracak 5 Yöntem

11 ay boyunca belli bir düzeni olan vücudumuz, Ramazan Ayı’nda âdeta
formatlanır ve yepyeni bir düzene geçer. Ramazan günlerinde saatler boyu aç
kalmaya bir de yanlış besinler eklenirse metabolizma bu durumdan doğrudan
etkilenir, yavaşlamaya başlar ve metabolizma hızlandıran yöntemlere ihtiyaç
duyar.

Ramazan Ayı’nda metabolizma hızınızı artırmaya katkıda bulunacak yöntemleri
sizin için sıraladık. Siz de bu yöntemler sayesinde daha sağlıklı bir Ramazan
Ayı geçirebilirsiniz.
İşte, detaylar…

1. Sahura Kalkın

Ramazan geldiğinde genellikle iftar vakti yeterince önemsenirken sahur vakti
gereken önemi görmeyebiliyor. Birçok insan yatmadan önce yemek yiyip sahur
vaktinde uyumayı cazip buluyor. Oysa bu tercih, metabolizmanın
yavaşlamasına neden olan önemli bir faktördür. Metabolizma hızınızı olumsuz
yönde etkilememek için sahura mutlaka kalkın. Sahur öğününde tüketeceğiniz,
protein bakımından zengin bir kahvaltı metabolizma hızınızı artırmaya
yetecektir.

Sahur Sofrası

2. Yeşil Çay Tüketin

Yeşil çay gibi sağlıklı seçenekler metabolizma hızınızı artıran, vücudun yağ
depolamasını önleyen seçeneklerdir. İftardan yaklaşık 1 saat sonra
tüketeceğiniz 1 fincan yeşil çay sayesinde Ramazan boyunca kilo almanızı
önleyebilir, metabolizmanızın düzenli çalışmasına katkıda bulunabilirsiniz.

3. Maden Suyu Tüketin

Uzun süren açlık nedeniyle vücutta oluşan mineral ve vitamin eksikliği,
metabolizmanın yavaşlamasına neden olur. Gün boyu oluşan vitamin ve
mineral eksikliğini giderebilmek için her gün iftardan sonra 1 şişe maden suyu
içmek, doğru bir takviyedir. Bu sayede siz de metabolizmanızın sağlıklı ve hızlı
çalışmasına katkıda bulunabilirsiniz.

4. Su Tüketin

Ramazan boyunca yeme-içme süresi her ne kadar kısıtlı bir zaman diliminde
olsa da yeterli miktarda su tüketimine daima özen göstermeniz gerektiğini
unutmamalısınız. Aksi takdirde vücudunuzun işleyişi zorlaşacak,
metabolizmanız yavaşlayacaktır. Oysa yeterli miktarda su tüketerek
metabolizmanızı otomatikman hızlandırabilirsiniz.

5. Egzersiz Yapın

Ramazan Ayı’nda gün boyu aç kalan metabolizma, kendini dinlenme moduna
alır ve yavaşlar. Onu harekete geçirmek için en etkili yöntem, elbette doğru bir
egzersizdir. Bu yönde öyle büyük hedeflere gerek yok, gün içinde ya da
iftardan 1-2 saat sonra yapacağınız düşük tempolu yürüyüşler, pilates hatta ev
işleri dahi metabolizmanızı hızlandırmaya yetecektir.

 

Dynamic Nbr Mat ile egzersizlerinizi daha doğru bir zeminde yapabilirsiniz. Satın almak için hemen tıklayın.

Ramazan boyunca kilo almamak için iftardan 1 saat sonra Lipton Yeşil Çay tüketebilirsiniz. Satın almak için hemen tıklayın.