Ramazan Ayı’nda Mide Sağlığı Nasıl Korunmalı?

Oruç tutmak, ruhsal ve fiziksel olarak birçok fayda sağlamakla birlikte özellikle
midede bazı şikayetlere neden olabilmektedir. Midede ağrı, yanma gibi
durumlar iftar ya da sahur sonrasında en çok yaşanan problemler arasındadır.
Peki, Ramazan Ayı’nda mide sağlığı için neler yapmalı?
Yazımızın devamında bu konuya dair önemli bilgiler edinebilirsiniz. Buyurun,
detaylara geçelim…

1. İftar Yemeğinizi Yavaş Tüketin

Uzun süren açlık sonunda birçok insan iftar vaktinde ister istemez hızlı ve çok
miktarda bir tüketime başlar. Bu durum ise mideyi en çok yıpratan durumlardan
biridir. Bu yüzden iftar yemeğini ara vererek tüketmek çok önemlidir. Bir kâse
çora içip birkaç dakika bekleyerek açlık hissinizi bastırabilirsiniz. Böylece daha
sonrasında tüketeceğiniz ana yemekte kontrolü daha kolay sağlayabilir,
şişkinliklerin önüne geçebilirsiniz.

2. Yeşillikler Ekleyin

Haşlama sebzeler ve salata çeşitleri midenin hazmını kolaylaştıran en faydalı
dostlardır. Bu nedenle onlara iftar sofrasında bolca yer vermenizde fayda var.
Örneğin, et çeşitleri ya da makarna, pilav, hamur işi gibi seçeneklerin yanında
tüketeceğiniz sebze ya da salata; besinlerin emilimini iyileştirip, sindirim
sürecinizi rahatlatacaktır.

3. Ekmek Tüketin

Ekmek tüketin ama makul miktarda! Genellikle en yaygın olarak yapılan
hatalardan biri, ekmeği tamamen bırakmaktır. Oysa makul miktarda tüketilen
ekmek hem doymanızı hem de hazmınızı kolaylaştıracak, midenizi rahat
ettirecektir.

4. Bolca Çiğneyin

Sindirim süreci ağızda başlar. Eğer ki midenizin işini biraz olsun hafifletmek
istiyorsanız orucun verdiği yoğun açlık nedeniyle yiyecekleri neredeyse
çiğnemeden yutmak yerine bolca çiğnemeye özen gösterin. Bu sayede
midenizin ağrımasını, şişmesini önler, mide sağlığınızı koruyabilirsiniz.

5. Yeteri Kadar Su İçin

Sindirim sürecinde en önemli göreve sahip olan su, tükettiğiniz gıdaların
kolayca hazmedilmesini ve o gıdalardan alacağınız faydanın artmasını sağlar.
Dolayısıyla midenizin de en önemli yardımcısıdır. Ramazan Ayı boyunca iftar ve
sahur arasında yeterli miktarda su tüketmezseniz midenizin çok zorlanmasına
sebep olabilirsiniz. Buna sebebiyet vermemek ve mide sağlığınızı koruyabilmek
için 8-12 bardak su tüketmeyi unutmayın.

6. Sahurdan Sonra Hemen Uyumayın

Ramazan boyunca en sık duyulan mide şikâyetlerinden biri de sahur
sonrasında uykuya dalarken yaşanan mide yanmalarıdır. Bunu önleyebilmek
için sahurda hafif gıdalar tüketmenin yanı sıra yemekten hemen sonra
uyumamak önemlidir. Yemek ve yatma saati arasında en az 1 saat bırakarak
midenizin rahatlığını ve sağlığını koruyabilirsiniz.

 

Sahur sofralarının vazgeçilmezleri Migros Sanal Market’te!

Polonez Fıstıklı Hindi Salam satın almak için hemen tıklayın.

Altınkılıç Mandra Eski Kaşar Peyniri satın almak için hemen tıklayın.