Ramazan Ayı’nda Nasıl Kilo Verilir?

Ramazan Ayı boyunca sürekli guruldayan mideler ve asla susmayan akıllardaki
o soru; “Ramazan Ayı’nda nasıl kilo verilir?” Evet, bu ses size de tanıdık
geliyorsa yazımızın içeriği tam size göre. İbadetinizi gerçekleştirirken bir
yandan dengeli beslenerek kilo vermek mümkün mü, gelin birlikte bakalım…

1. Ramazan Ayı’nda Kilo Verilir mi?

Öncelikle konuya temelinden başlayalım ve bu soruyu cevaplayalım. Eğer ki bu
dönemi yılın diğer dönemleri gibi düşünür, almanız gerekenden daha az kalori
alırsanız kilo verebilirsiniz. Burada dikkat etmeniz gereken en önemli nokta,
normalde gün içine yayılan öğünleri Ramazan’da sahur, iftar ve bir ara öğün
olarak planlamaktır.

2. Sahura Kalkın

Ramazan boyunca kilo kaybetmek istiyorsanız aç olmasanız dahi sahur
öğününü atlamamanız gerektiğini unutmamalısınız. Hafif öğünlerle yapacağınız
bir sahur öğünü sayesinde metabolizmanızın yavaşlamasını önleyecek, kilo
kaybetmenize olumlu katkıda bulunacaksınız.

3. Su Tüketin

Kilo verebilmek için metabolizma hızını mümkün olduğunca artırmak bunun
için de yeterli miktarda su içmek gerekir. Ramazan boyunca vücudunuzu suya
doyurarak kilo vermenizi kolaylaştırabilirsiniz. Peki, nasıl? Yemeğe hafif bir
çorbayla başlamak, iftardan sahura kadar 8-12 bardak suyu kademeli olarak
bitirmek bu yolda doğru bir yöntem olacaktır.

4. Ara Öğün Ekleyin

Kilo verebilmek için metabolizmanızı mümkün olduğunca aktif tutmanız
önemlidir. Dolayısıyla Ramazan’daki beslenme planınıza bir ara öğün mutlaka
eklemeniz gerekir. Hafif bir iftar yemeğinden yaklaşık 2 saat sonra lif ve protein
bakımından zengin seçeneklerle yapacağınız ara öğünle metabolizmanızı
yeniden uyandırabilir, kilo verme şansınızı yükseltebilirsiniz.

5. Hemen Uyumayın

Sahur öğününden sonra hemen uyumak, yediklerinizin büyük oranda yağa
dönüşmesine neden olur. Bu kısım biraz zor olabilir ancak kilo verebilmek için
sahur öğününden en az 1 saat sonra uyumaya özen gösterin. Bu sayede hem
uyku hem de sindirim kalitenizi yükseltebilirsiniz.

6. Mutlaka Hareket Edin

Ramazan boyunca orucu uykuya tutturanlardansanız kilo verme şansınız
oldukça düşük demektir. Oysa bunun yerine gün boyu mümkün olduğunca
küçük egzersizler yapmak metabolizmanızı canlı tutacak ve kilo vermenizi
kolaylaştıracaktır. Aynı zamanda iftardan yaklaşık 1 saat sonra yapacağınız
yürüyüş de yediklerinizi çok daha kolay sindirmenizi sağlayıp kilo almaktan
koruyacaktır.

 

Ramazan Lezzet Paketi ile birbirinden güzel yemekler için ihtiyacınız olan her şey tek bir kutuda evinize gelsin. Satın almak için hemen tıklayın.