Ramazan Ayını Sağlıkla Geçirmek İçin 6 Önemli Nokta

İslam aleminde her yıl sabırsızlıkla beklenen, 11 ayın sultanı Ramazan geldi
çattı. Bu yıl da milyonlarca Müslüman orucunu tutacak, maneviyatla dolacak.
Oruç tutmaya kalben hazırsınız; peki, vücudunuz oruçla birlikte gelen beslenme
düzeni değişikliğine ne kadar hazır hiç düşündünüz mü?

11 ay boyunca sürekli çalışmaya alışkın olan organlar, Ramazan ayıyla bir
dinlenme sürecine girecek diyebiliriz. Bu süreç, eğer ki iyi yönetilemezse başta
mide ve bağırsak sorunları olmak üzere birçok rahatsızlık kapınızı çalabilir.
Yazımızın devamında Ramazan ayını sağlıklı ve daha rahat geçirebilmeniz için
uymanız gereken noktalara değindik. Siz de bu noktalara dikkat ederek
ibadetinizi sağlıkla tamamlayabilirsiniz. Buyurun, detaylara birlikte bakalım…

1. Sahuru Atlamayın

Özellikle çalıştığı için sabah erken kalkmak zorunda olan birçok insan, sahura
kalkmak yerine geceden yemek yiyip yatmayı tercih edebiliyor. Oysa bu, en
sağlıksız alışkanlıklardan biri. Sahura kalkmadan tutulan oruç; metabolizmanın
yavaşlamasına, kan şekerinin ve tansiyonun düşmesine neden olur. Dolayısıyla
vücut hem kilo almaya müsait hale gelir hem de gün içerisinde enerjisiz kalır.
Bunun yerine sahura mutlaka kalkıp lif ve protein ağırlıklı seçeneklerle güzel bir
öğün yapmak, sağlıklı bir Ramazan ayı geçirebilmek için anahtar görevindedir.

Sahur Sofrası

2. Birden Yüklenmeyin

Uzun saatler boyu aç kaldıktan sonra iftar vaktinde birden tüm yemeklere âdeta
saldırma hissiyatı oluşabilir. Hele ki kültürümüzde yer alan zengin iftar sofraları
karşısında kayıtsız kalmak epey zordur, kabul ediyoruz. Ancak iftar sofrasında
kontrolü ele almazsanız sağlıksız sonuçlara meydan vereceğinizi
unutmamalısınız. İftar sofrasında kontrollü olabilmek için kendinize “15 dakika
kuralı” koyabilirsiniz. Hafif bir çorba içtikten sonra 15 dakika bekleyip ana
yemeğe öyle geçerek beyninize doyma mesajının gitmesini sağlar, böylece
sofradan abartmadan kalkabilirsiniz.

3. Meyve Tercih Edin

Oruç süresince kan şekerinde düşmeler görülebildiği için insanların iftar
sonrasında aklına en çok gelen lezzetler, tatlılar olur. Bu yüzden iftar
sofrasında çeşitli tatlılar eksik edilmez. Oysa gün boyu aç kaldıktan sonra tatlı
tüketilmesi kan şekerinin aniden yükselmesine neden olarak dengesiz bir
durum oluşturur. Tatlı ihtiyacının giderilmesi için ağır tatlılar yerine mevsim
meyvelerini tercih etmek en doğrusudur. Yine de tatlı yemek istenirse mutlaka
yemekten 2-2,5 saat sonrasında bir porsiyon sütlü tatlı ideal bir seçimdir.

4. Yeterli Miktarda Su tüketin

Ramazan ayı boyunca en çok ihmal edilen konulardan biri de su tüketimidir.
Uzun saatler boyu susuz kalan vücudu iftar ve sahur arasında toparlamanın
çok önemli olduğunu unutmayın. İftardan sahura kadar vücut ağırlığınıza
uygun olacak şekilde 10-12 bardak civarında su tüketerek Ramazan boyunca
sağlığınızı koruyabilirsiniz.

5. Lifli Gıdalara Ağırlık Verin

Uzun süren açlık, bağırsak hareketlerinin yavaşlamasına neden olabilir.
Metabolizmanızı harekete geçirebilmek için en önemli ihtiyacınız ise lif içeriği
yüksek besinlerdir. Hem iftar hem de sahurda lifli gıdalara mutlaka yer vererek
sindirim sisteminizi hızlandırabilir, aynı zamanda tokluk hissinizi uzatabilirsiniz.

6. Mutlaka Hareket Edin

Gün boyu yavaşlayan metabolizmanızı harekete geçirmek için en önemli
ihtiyaçlarınızdan birinin de hareket etmek olduğunu unutmayın. İftardan 1 saat
sonra 30 dakika kadar yürümeye ya da evde basit egzersizler yapmaya özen
gösterin. Böylelikle Ramazan boyunca hem formunuzu hem de sağlığınızı
koruyabilirsiniz.

 

 

Ramazan sofralarının vazgeçilmez ürünleri Migros Sanal Market’te!

Tat Közlenmiş Patlıcan ile iftar sofranızı lezzetlendirebilirsiniz. Satın almak için hemen tıklayın.


 

Ege Kemalpaşa Tatlısı ile iftar sonrası lezzetli bir tatlı yiyebilirsiniz. Satın almak için hemen tıklayın.