Ramazan Bayramı’nda Sindirim Sağlığı İçin 5 Öneri

11 ayın sultanı geldi, oruçlar tutuldu sıra güzel bir sofra eşliğinde yapılacak
bayram kutlamalarında. Bayram sofrasının midelere de bayram ettirmesi için
nefis seçeneklerle donatılması şart. Peki, ya sonrası? Tüketilen her bir seçenek
sindirim sisteminizi zorlayacak, sağlığınıza zarar verecekse bayramın keyfi de
kaçar. Bu yüzden Ramazan boyunca öğünlerin 2 öğüne inmesiyle değişmiş
metabolizmaya, dinlenmiş mideye bayram diye fazla yüklenmemek en önemli
göreviniz olmalı.

Yazımızın devamında Ramazan Bayramı’nda sindirim sağlığınızı nasıl
koruyabileceğinize dair altın öneriler bulabilirsiniz. Gelin, detayları birlikte
inceleyelim…

1. Yüksek Kaloriden Kaçının

Bayram sofraları genellikle ağır bir içeriğe sahip yiyeceklerden oluşur. Yağ
oranı yüksek, yoğun kalorili besinler karın ağrısı, kabızlık, mide bulantısı, reflü
gibi rahatsızlıklara neden olabilir. Dolayısıyla hafif seçeneklere yönelmek en
faydalısıdır. Yine de illaki şerbetli tatlılar, yağlı börekler tüketmek istiyorsanız
mutlaka porsiyon kontrolü yapmaya, tükettikten sonra da ufak bir egzersizi
ihmal etmemeye özen göstermelisiniz.

2. Dondurma Tercih Edin

Keyifli bir bayram tatlısız olmaz biliyoruz ama sağlığınızı da düşünmek
zorundayız. Bayramda tepsilerce yapılan şerbetli tatlılar kan şekerinin aniden
yükselmesine neden olur. Bu da istemediğimiz bir durumdur. Şerbetli, unlu ve
yağlı tatlılar yerine sorbe ya da dondurmalar tercih edebilir tatlı ihtiyacınızı hem
lezzetli hem de en hafif yoldan giderebilirsiniz. Üstelik sıcak havalara denk
gelen bayramda tatlı bir serinlik de elde eder, bayram keyfinizi artırabilirsiniz.

3. Kendiniz Yapın

Günümüzde eski bayramlar kadar eski bayramların hazırlıkları da büyük oranda
kayboldu. Artık büyük bir çoğunluk bayram yiyeceklerini kendi yapmak yerine
hazır sipariş ediyor. Hazırlama aşamasına göre son derece pratik olduğu kesin
ancak hazır aldığınız her bir seçeneğin katkı maddeli içerikleri nedeniyle çok
daha yüksek bir kaloriye sahip olduğunu unutmamak gerekir. Örneğin kendi
yaptığınız 2 dilim cevizli ev baklavası 275 kaloriyken, hazır aldığınız 2 dilim
cevizli ev baklavası 360 kaloridir. Sizce de evde yapmak bu kalori farkına
değmez mi?

4. Her İkramı Kabul Etmeyin

“İkram, havada bırakılmaz.” gibi bir kültürümüz var ancak bunun faydadan çok
zarar getirdiğini hatırlatmak isteriz. İkram edilen her bir minik çikolata dahi
büyük kalorilere, sindirim problemlerine dönüşebilir. Özellikle diyabet
hastasıysanız bu masum görünen minik ikramlıklardan kaçmanız, diyabet
lokum gibi seçeneklerden kontrollü olarak tüketmeniz en sağlıklısı olacaktır.

5. Çay ve Kahveyi Abartmayın

Genellikle yiyecekler için yeterince uyarı yapıyoruz ancak çay, kahve gibi
seçeneklerin de kontrollü olarak tüketilmesi gerektiğini unutuyoruz. Bayram
günlerinde sohbetlerin yanında eksik olmayan çay ve kahve gibi seçenekler
kafein içerikleri sebebiyle özellikle yaşlı ve tansiyon hastaları için tehlikeli
olabilmektedir. Bu nedenle bu içeceklerde de abartıya kaçmamak sağlık
açısından en doğru adımlardan biridir.

 

Bayram boyunca ailenin küçüklerini mutlu edebileceğiniz atıştırmalıklar Migros Sanal Market’te! Sipariş vermek için hemen tıklayın.