Ramazan’da Uyku Düzeni Nasıl Sağlanmalı?

Ramazan’ın gelişi aslında birçok değişikliğin zamanın da gelişi demektir. Beslenme
düzeninin her zamankinden farklı olması gerekliliğinin yanı sıra sahur ve iftar vakitleri
dolayısıyla uyku düzeninin de değişmesi gerekir.
Peki; vücudumuzun günlük performansı, ruhsal dinginliğimiz ve genel sağlığımızda önemli
bir rol oynayan uykunun Ramazan’da düzeni nasıl sağlanmalıdır, buyurun detaylara…

1. En Az 7 Saat Uyuyun

Her yetişkinin her gün en az 7 saat uykuya ihtiyacı vardır. Ramazan boyunca bu ihtiyacın
büyük bir kısmı sahur vaktine kadar karşılanmalıdır. Bunun için uyku saatinin normale göre
daha erken vakte çekilmesi ideal olabilir. Örneğin saat 22.00 gibi uykuya dalmayı
seçerseniz sahur vaktine kadar kaliteli bir uyku uyuyabilirsiniz. Hatta bu sayede sahurdan
sonra uyumaya da ihtiyacınız kalmadan güne çok daha erken ve dinç olarak
başlayabilirsiniz.

2. Sahura Kadar Beklemeyin

Birçok insan tekrar uyuyup uyanma derdi olmasın diye düşünerek sahur vaktini hiç
uyumadan beklemeyi tercih eder. Oysa bu durum, vücut sağlığı için olumsuz bir etkiye
sahiptir. Gece boyunca uyanık kalmak vücudun ihtiyacı olan hormonların salgılanmaması,
vücudun kendini yenileyememesi demektir. Gün içinde beden ve zihin faaliyetlerinin
bozulmaması için gece uykusunu mutlaka uyumalısınız.

3. Bitki Çayları Tüketin

Ramazan boyunca uyku düzeninizde büyük bir değişime girmek, sizin için epey zor olabilir.
Ancak bu zorlu yolculuğunuzu kolaylaştırabilecek çok iyi yardımcılar biliyoruz. Papatya
çayı, melisa çayı, nane çayı, rezene çayı gibi bitki çayları vücudunuzun gevşemesini
sağlayarak rahat bir uykuya dalmanıza yardımcı olur. İftar sonrasında bu çaylardan birini
tercih ederek siz de uyku saatinizi erken bir periyoda çekebilirsiniz.

4. Doğru Beslenin

Ramazan’da uyku düzeni için dikkat etmeniz gereken bir diğer nokta da nasıl beslendiğiniz
olmalıdır. Sağlıklı bir uyku düzeni oluşturmak için iftar ve sahurda hafif seçenekler
tüketmeye dikkat edin. Uykuyu kaçıracak kafeinli içeceklerden uzak durun. Bu sayede
sindirim sisteminizin rahatlığını koruyabilir, zihninizin uyanık kalmasını önleyebilir ve
uykuya dalmayı kolaylaştırabilirsiniz.

5. Uykuya Hazırlanın

Sağlıklı bir uyku düzeni için kendinizi uykuya hazırlayın. Peki, nasıl? Uyku vaktinizden 10
dakika kadar önce sizi sıkıntıya sokacak haberlerden, iletişimlerden uzak durun. Telefonda
gezinmeyi bırakın, ışıklarınızı söndürün, kişisel bakım rutinlerinizi tamamlayın ve güzel
şeyler hayal ederek zihninizi rahatlatın. Tüm bu yöntemler sayesinde siz de Ramazan
boyunca sağlıklı bir uyku düzeni oluşturabilirsiniz.

 

Doğadan Zencefil Ihlamur Ballı Bitki Çayı ile hem bağışıklığınızı güçlendirebilir hem de güzel bir uyku çekebilirsiniz. Satın almak için hemen tıklayın.

Homebasix Visco Ortopedik Yastık ile rahat ve sağlıklı bir şekilde uyuyabilirsiniz. Satın almak için hemen tıklayın.