Sağlıklı Kızartmalar İçin Bu 5 Adım Çok İşinize Yarayacak!

Kalori almanın en keyifli hali… “Cızzzz” sesinin en lezzetlisi, diyet düşmanı ah o kızartmalar; ne kadar da tatlılar! Kızartma yemeyin demiyoruz, hobi olarak yine yiyin. Her kızartma yediğinizde içinize çöken pişmanlık ve keşke silsilesini azaltmak için ekranınıza geldik! Sağlıklı kızartma yapmanın 5 tüyosunu paylaşacağımız yazımızda, sizi nelerin beklediğini az sonra öğreneceksiniz! Kızartmanızın daha sağlıklı olması için 5 önemli nokta hazırladık size. Detaylar maddelerimizde!

kizartma

1- Zeytinyağı kullanın!

Kızartmanıza hem lezzet hem sağlık katmak için zeytinyağını tercih edin.

2- Yağınızı her zaman taze tutun!

Birkaç tava sonra rengi değişen, koyulaşan ve siyaha dönen yağları “Aman şunu da kızartayım, değiştiririm!” demeden hemen değiştirin. Atan her ton, sağlığınıza kötü renk katacaktır.

3- Glutensiz yağlara yönelin!

Özellikle tereyağı ile yapılan kızartmalar hem lezzet hem görünüm açısından olay niteliğindedir, kabul. İlla tereyağı kullanımında ısrarcıysanız o halde glutensiz ürünler kullanmaya gayret edin. Üstelik glutensiz tarif, lezzetten ödün vermek değil aksine lezzet ve sağlığı bir arada sunmak demektir. Lezzetli glutensiz tarifler için buraya tıklayın!

4- Karbonat kullanın!

Hiç denediniz mi bilmiyoruz… Peki, kızartma sırasında karbonat ne işe yarıyor? Pişirme esnasında kullanılan karbonat, gaz baloncuklarının salınmasına ve böylelikle yemeğinizin yağ çekmesini azaltmaya yarıyor.

5- Termometre şart!

Yapılan en büyük yanlışlardan biri göz kararı tahminler… Yağın kızıp kızmadığını anlamanın yollarından biri küçük bir parçayı kızgın tavaya atmak olsa da yine de bir ısıölçer çok daha işinize yarayacaktır. İdeal pişme sıcaklığının 325°F-400°F olduğunu da ekleyelim sözlerimize…

Sağlıklı kızartmalar, sağlıklı yarınlar!

Yarın demişken… Hazır hafta sonu kapıda, şöyle güzel bir Cumartesi kahvaltısı hazırlayalım mı? Bakın biz neler yaptık!