Kilo Verirken Yapılan 7 Hata!

Yıllardır uyguladığınız rejimler, ilk başta kilo verdirip bıraktığınız anda size fazlaca geri dönüyorsa bir yerde yanlış yapıyorsunuz demektir. Yapılan birçok çalışma ve Dünya Sağlık Örgütü’nün araştırmalarına göre bize basit gelen hatalar kilo vermemizi engelliyor! Hadi canım, bu kadar basit ayrıntılar nasıl rejimimi etkiler demeyin; Şeytan ayrıntılarda gizlidir! İşte asla ama asla yapmamanız gereken 7 rejim hatası:

1. Kilo vermenin hızlı bir yolu olduğunu düşünmek!

Eğer mucize bir şekilde kilo verdiren bir hap olsaydı, XL bedenin ve obezitenin olmadığı bir dünyada yaşıyor olurduk. Gerçek şu ki, kilo vermek zordur!Kararlılık, odaklanma ve çaba ister. Zevkli olmasa da sağlıklı seçimler yapmalısınız. Reçetesiz satılan karışımların, örneğin yeşil çay özlerinin yan etkileri ve riskleri vardır ve çoğu kilo verme açısından etkili değildir. Buna ek olarak haftada 1.5 kg’dan fazla vermek ve günlük 800 kaloriden az tüketmek, gelecekte ciddi kalp hastalıklarına yol açabilir.1396310400-ded96f1255311504e75bc48279214ebf

2. Tüm karbonhidratların zararlı olduğunu sanmak!

Karbonhidratlar vücudumuzun ana enerji kaynağıdır. Son yıllarda moda olan ‘düşük karbonhidrat’ diyetleri kısa süreli sonuçlar vermektedir. Yani bir başka deyişle, rejim sona erdiğinde kilolar kısa sürede geri alınmıştır. Bir araştırmaya göre uzun süre karbonhidrat tüketilmediği zaman, kalp hastalıkları ortaya çıkabiliyor. MigrosTV sizin için dozunda karbonhidratın faydalarını açıklıyor! Tıklayın!  1396310400-40ccabde6d40c07b0980ac1a5601bb33

3.’ Az yağlı’ ve ‘yağsız’ ürünlerin daha az kalorili olduğunu düşünmek!

Az yağlı ve yağsız ürünler genelde az kalorili değildir, daha az yağlıdır. Üretici firmalar, dahil edilmeyen yağın tadını vermek için ekstra şeker ilave ederler. Böylece kalori miktarları hemen hemen aynı olur. Ürün pazarlamasına kanmayın, az kalorili diye daha fazla yağsız yiyecek tüketmeyin!1396310400-080728edbdbf5f5d7d5337e15311d83a

4. Sağlıklı beslenmenin daha pahalı olduğunu düşünmek!

Herhangi bir fast food restoranından hamburger alıp yemenin maddi açıdan ve vakit açısından daha karlı olduğunu düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. İlerdeki sağlık faturalarınızın az gelmesini istiyorsanız, sağlıklı beslenmeye başlamalısınız! Dışarıdan hamburger ya da patates kızartması almak yerine patatesi haşlayıp zeytinyağında pişirirseniz hem daha az kalori almış hem de çok daha ucuza getirmiş olursunuz. Donmuş ya da konserve sebzelerin daha az besleyici değeri olduğunu düşünmek de başlı başına bir yanlış. Tasarruf etmek istiyorsanız konserve sebzeler güzel bir seçim.

5. Öğün atlamak!

Öğün atlarsanız daha az kalori alacağınızı düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Öğün atlamak diğer öğünlerde daha büyük porsiyon yemenize sebep olur. Araştırmalar, özellikle günün ilk öğünü olan kahvaltıyı atlamayanların daha zayıf olduğunu gösteriyor.1396310400-d77e2e61e7f4686054cace10453f3a54

6. İçeceklerden aldığınız kaloriyi göz ardı etmek!

Son yapılan çalışmalarda, bir günde aldığımız kalorinin ortalama %21’lik kısmını sıvılardan aldığımız ortaya çıktı. Aromalı ve kremalı kahvelerden ortalama 300 kalori alıyoruz ve günlük kalori alımımızı hesaplarken bunları hesaba katmıyoruz. Zayıflamak isteyenler için büyük bir hata; çünkü aldığımız her kaloriyi hesaplamazsak kilo veremememizin sebebini anlayamayız. Bu da büyük motivasyon kaybına  sebep olur. Kalorili içecekler tüketmek yerine soda, şekersiz çay ve şekersiz kahve tüketmeye özen göstermeliyiz.1396310400-4716e52d774015d41ee2a33f14eabdf5

7. Küçük şeyleri hesaba katmamak!

Salata sosları, kahve için süt tozu gibi önemsiz sandığınız küçük şeyler aslında rejiminizi bozmanıza sebep oluyor! Örneğin 2 çorba kaşığı sezar sosta 160 kalori ve 17 gram yağ bulunuyor. Size önemsiz gelse de tükettiğiniz her besinin kalorisini hesaba katmalısınız ve ona göre tüketmelisiniz. Kilo vermenin mantığı aslında çok basit, günlük tükettiğiniz kalori miktarının yaktığınız kalori miktarından az olması gerekiyor. Sağlıklı bir kiloda olmanın artıları çok fazla. Bunlar arasında özgüven artışı, artan enerji miktarı, kalp hastalığı riskinde düşüş, şeker hastalığı ve bazı kanser risklerinde azalma bulunuyor. Kilo vermede en etkili yol öğünlerinizi atlamadan sağlıklı yiyecekler tüketmek ve gece geç saatte yememeye dikkat ederek bol hareket yapmak. 1396310400-bd341a40de2fc357b2015ce05c439ce1