Sirtuin (Sirt-Food) Nedir?

Ünlü isimlerin sirtuin diyetiyle kilo vermesi üzerine sirtuin diyeti dünya
üzerinde en merak edilen konulardan biri haline geldi. İngiltere’de yaşayan
diyetisyenler tarafından geliştirilen bu diyeti yazımızın devamında daha detaylı
tanımaya ne dersiniz? Buyurun, detaylara birlikte bakalım…

1. Sirtuin Diyeti Nedir?

Sirtuin diyeti; sirtfoodlara ve kalori kısıtlamasına dayanan bir diyettir. Bir
protein grubu olan sirtuinlerin harekete geçmesini böylelikle de zayıflamayı
hızlandırır. Birçok yönden Akdeniz diyetine benzediği söylenir.

2. Sirtuin Diyetinde Tercih Edilen Besinler Nelerdir?

Bazı bitkisel seçenekler, sirtuin proteinleri içerir. Dolayısıyla vücuttaki sirtuin
miktarını artırarak metabolizma hızını da artırırlar. Sirtuin diyetinde sıklıkla
tercih edilen bazı besinler şunlardır:

  •  Çilek
  •  Soğan
  •  Soya
  •  Maydanoz
  •  Bitter çikolata
  •  Naturel sızma zeytinyağı
  •  Ceviz
  •  Roka
  •  Yaban Kerevizi
  •  Karabuğday
  •  Hurma
  •  Kapari
  •  Matcha yeşil çay

3. Sirtuin Diyeti Faydaları Nelerdir?

Sirtuin diyeti zayıflamanın yanı sıra sağlık bakımından birçok faydalı etkiyi de
vadeder. Sirtuin diyetinin bazı faydaları şunlardır:

  •  Bağışıklık sistemini güçlendirir.
  •  Yaşlanmayı geciktirir.
  •  İltihaplanmaları azaltır.
  •  Hızlı bir kilo kaybını kas kaybettirmeden sağlar.

4. Sirtuin Diyeti Nasıl Uygulanır?

Sirtuin diyeti 2 aşama şeklinde 21 gün boyunca uygulanır. Birinci aşama 7 gün
sürer. İlk üç günde alınması gereken kalori en fazla 1000 olmalıdır. Bu
doğrultuda iki öğün sebze suyundan, bir öğün de ana yemekten oluşur. Kalan
dört günde iki ana öğün, iki ara öğün sebze suyu tüketilir. Bu süreçte alınması
gereken kalori en fazla 1500 olmalıdır.

İkinci aşama ise 14 gün sürer. Alacağınız kalori miktarı önemsizdir; ancak
günde 3 ana öğünü sirtuin besinlerle desteklemek ayrıca 1 sirtuin içeceği
tüketmek önemlidir.

5. Sirtuin Diyetinde Başlıca Kurallar Nelerdir?

Her diyet şeklinde olduğu gibi sirtuin diyetinde de kırmızı sayılacak bazı çizgiler
mevcuttur. İşte, onlardan bazıları:

  • Günün ilk öğünü erken saatlerde tüketilmeli, saat 19.00’dan sonra yemek
    yeme işi sonlandırılmalıdır.
  •  Kırmızı et, süt ve süt ürünleri, balık ve kümes hayvanları sınırlı miktarda
    tüketilmelidir.

6. Sirtuin Diyetini Kimler Uygulayabilir?

Sirtuin diyeti uzun vadede uygulanabilecek bir diyet değildir; dolayısıyla
herkesin uygulayabilmesine de müsait olduğunu söylemek mümkün değildir.
Sirtuin diyetini uygulamak istiyorsanız mutlaka bir beslenme uzmanına
danışmanız gerektiğini unutmayın.

 

Sirtuin diyetinde tüketebileceğiniz meyve ve sebzeleri Migros Sanal Market üzerinden sipariş edebilirsiniz. Sipariş vermek için hemen tıklayın.