Sonbahar Depresyonuna Karşı Alabileceğiniz 5 Önlem

“Bu belirtiler bende de var, ne yapalım depresyon başa geldiyse çekeriz.” demek yok! Şimdi sırada sonbahar depresyonu ile mücadele etmenin yollarını öğrenmek var. İşte sonbahar depresyonundan kurtulmanın 5 yolu!

1. Erken Uyanın

Eğer ki gerçekten depresyondaysanız sürekli uyumak isteyecek, yataktan ayrılmak istemeyeceksiniz; fakat durumun daha kötüye gitmemesi için bu davranışınıza bir an önce dur demeniz gerekiyor. Erken uyanıp güneş ile geçireceğiniz vaktin uzamasını sağlayın. Gerekiyorsa kendinizi zorla uyandırın, yataktan ayırın. Odanızın perdelerinizi açın, gün ışığı odanıza dolsun siz de güne karışın.

mutluluk

2. Yürüyün

Kendinizi iyi hissetmek için mümkün olduğunca kapalı alanlardan uzaklaşın ve bolca yürüyüş yapın. Gün ışığında açık havada yapacağınız her aktivitenin size mutluluk hormonu olarak döneceğini unutmayın.

yuruyus

3. İlginizi Artırın

Etrafa karşı olan ilgisizliğinize karşı kendinize yeni ilgi alanları yaratın. Mesela; uzun zamandır ertelediğiniz kursa yazılmanın tam vakti olabilir. Bu ve bunun gibi birçok uğraş sizi depresyon içerisinden çekip hayata bağlayacaktır.

yuzme2

4. Beslenme ve Egzersiz Programı Oluşturun

Tükettiğiniz besinlerin, yapmış olduğunuz aktivitelerin sadece beden değil doğrudan ruh halinizi de etkilediğini unutmayın. Doğru besinler tüketmek ve düzenli olarak uygulayacağınız egzersiz programı sayesinde sonbaharın olumsuz etkilerini ruhunuzdan uzaklaştırın.

diyet-yapmak

5. Kendinize Zaman Yaratın

Sonbahar depresyonunun en önemli nedenlerinden biri de yaz tatili modundan çıkıp sorumlulukların arttığını düşünmektir. Yoğunlaşan iş ya da okul programına karşı kendinizi adamak yerine kendiniz için mutlaka izole anlar yaratmayı ihmal etmeyin. Sadece kendinize ait zamanlarda birkaç satır kitap okuyun, pencere kenarında çay için, doğayla buluşun… Sizi mutlu edecek her plan, sonbahar depresyonundan uzaklaştıracaktır.