Spor Sonrası Kas Ağrıları İçin 6 Öneri

Uzun bir aradan sonra spora yeniden başlayanların ya da hayatında ilk kez spor yapanların
kaçamadığı sonlardan biri de halk arasında “hamlık ağrısı” olarak da bilinen yoğun kas
ağrılarıdır. Bu ağrılar, aslında kasların yeniden inşa edildiğine dair olumlu bir belirti olsa da
can sıkabilir. Peki, kişilerin günlük hayatını önemli ölçüde etkileyen kas ağrılarını önlemek
için neler yapılabilir?
Yazımızın devamında spor sonrasında yaşanan tatsız ağrıları önlemek için etkili
yöntemlerle tanışabilir, beden rahatlığınızı ve sağlığınızı koruyabilirsiniz. İşte, detaylar…

1. Esneme Egzersizleri Yapın

Spordan iyi verim alabilmek, sakatlanma, kramp gibi riskleri en aza indirebilmek için spor
öncesinde mutlaka esneme egzersizlerinin yapılması gerekir. Doğru esneme hareketleri;
kasların yeniden yapılanmasını sağlar, eklemlere giden kan akışını ve oksijen aktarımını
hızlandırılır. Bu da kas ağrılarının engellenmesine yardımcı olur. Siz de spor sonrasında
oluşan yoğun kas ağrılarından şikâyetçiyseniz spor öncesinde iyi bir esneme programına
uyabilir ve bu durumdan kurtulabilirsiniz.


2. İyi Bir Öğün Tüketin

Spor kaynaklı kas ağrılarını önleyebilecek en lezzetli yöntem, güzel bir öğün tüketmektir.
Spordan sonraki 1,5 saat içerisinde protein ve karbonhidrat ağırlıklı besinler tüketerek
kaybettiğiniz enerjiyi geri kazanabilir, kaslarınızın onarımını kolaylaştırabilirsiniz. Böylelikle
vücudunuz daha az zorlanacak, yoğun ağrılara maruz kalmayacaktır.


3. Su İçin

Spor sırasında vücutta biriken laktik asit, kas ağrılarının başlıca nedenlerinden biridir.
Daima önemli olan su tüketimi tam bu noktada da devreye girer. Spor öncesinde ve spor
sırasında tüketeceğiniz yeterli miktarda su, laktik asidin dağılmasına katkıda bulunarak kas
ağrıları yaşamanızı önleyecektir.


4. Duş ve Masajdan Yararlanın

Ilık duş ve güzel bir masaj bazen kendimizi şımartmak, bazen de günün yorgunluklarından
arınmak için başvurduğumuz en etkili yöntemlerden biridir. Bu kez ise onlardan spor
sırasında oluşan laktik asidi dağıtmak ve kas ağrılarını önlemek için yararlanacağız. Spor
sonrasında bir masör tarafından yapılacak masajla ya da alacağınız ılık duşla siz de kas
ağrılarının önüne geçebilir, sıradaki spor seanslarınız için daha motive olabilirsiniz.


5. Dinlenin

Spor yapmayı sevseniz de sevmeseniz de birçok hareket sonrasında yorulmanız kaçınılmaz
bir gerçektir. Bu nedenle spor sonrasında kendinize iyi davranıp mutlaka yeterli miktarda
dinlenme süresi ayırmaya dikkat edin. Spor sonrasında 8-10 saat kadar uyuyarak
hücrelerinizin yenilenmesi için bir şans verin. Bu sayede kaslarınız uyku sırasında
zorlanmadan yenilenecek ve ağrı ihtimalini düşürecektir.

6. Hareket Edin

Spor sonrasında ağrı yaşamamak için dinlenmek kadar hareket etmenin de önemli
olduğunu unutmayın. Ağrıyan bölgeler için özel hareketler uygulayarak o bölgedeki kan
akışını hızlandırın. Bu sayede kaslarınızın da onarımını hızlandırmış olacak, spor sonrası
ağrılarına veda edebileceksiniz.

 

Spor sonrasında yaşayacağınız kas ağrılarını minimize etmenize yardımcı olacak harika önerilerimiz var!

Spor yapmak kadar doğru beslenmekte oldukça önemlidir. Eğer lezzetli ve sağlıklı yemekler hazırlayacak vaktiniz yoksa Migros Ev Lezzetleri size iyi gelecek! Satın almak için hemen tıklayın.

Migros Ev Lezzetleri bulgur pilavı ızgara tavuğun yanına iyi gidecek! Satın almak için hemen tıklayın.