Stresten Uyku Tutmuyorsa Mutlaka Okuyun!

Gün erkenden başladı; toplantılar, okunması gereken e-mailler, yapılması gereken işler, -meli’ler, -malı’lar derken günün sonuna doğru ‘yastık düşleri’ fragmanı bünyenizde çınlamaya başlıyor. Bir an önce eve gidip, hızlıca bir şeyler hazırlayıp günü kısa yoldan kapatmanın derdine düşüyorsunuz. Buraya kadar her şey normal ama gelin görün ki yatağa uzandığınız anda o uykulu mahmur gözlerden eser kalmıyor. Vücudunuz uykusuzluktan kırılıyor olsa bile günlük işler, mevcut stresler uyku düzeninizi bozabilir. Yatağa yattığınızda uykuya dalmakta zorlanıyorsanız, bu çözümler sizi rüyalar alemine ulaştırabilir.

uyku

1- Kullanım Kılavuzu Okuyun!

Evet, çok sıkıcı değil mi? Sıkıcı şeyler, uykunuzu daha fazla getirecek ve süreci hızlandıracaktır.

2- Meyveleri Alfabetik Sırayla Dizin!

Koyun saymaktan sıkıldıysanız, meyvelere geçmeye ne dersiniz? Aklınıza gelen meyveleri alfabetik sırayla dizerek zihninizi yormayı deneyin. A, armut… Haydi başlayın!

3- Nefes Egzersizi Yapın!

Burnunuzdan derin bir nefes alın 4’e kadar tutun. Yavaşça ağzınızdan verin, tekrar alın, tekrar berin. Altın rakamını 4 olsun; 4 saniyede çekin 4 saniyede verin. Nefes egzersizi, rahatlamanıza yardımcı olacaktır. Nefes ve Sağlıklı Yaşam Koçu Yelda Çetiner’e uyku ve nefes arasındaki ilişkiyi sorduk.

4- Çorap Giyin!

Kulağa ilginç geliyor değil mi? Ayaklarınız soğuk olduğunda, sizi ayakta tutan en önemli faktör haline gelebiliyor. Bu nedenle çorap gibi ayaklarınızı ısıtın, uykuya geçişiniz daha sancısız olacaktır.

5- Nevresiminizi Değiştirin!

Hiç üşenmeyin, değiştirin. Eski nevresimlerle uyumak, uyku kalitenizi de etkileyecektir. Uykunuz kaçtığı anda geri getirmek için temiz çarşaflar serin ve öyle yatın, etki edecektir.

6- Ninni! 🙂

Yaşınızın kaç olduğu mühim değil… Size çocukluk günlerinizi hatırlatan ‘bebek melodileri’ uykunuzun gelmesine yardımcı olacaktır. Bu bir ninni olabilir ya da minik tınılı melodiler…

7- “Hayır” Demeyi Öğrenin!

Elektronik cihazlarınıza yani uykunuzun baş düşmanına. Son dakika kim ne paylaşmış telaşına düşmek yerine kendinizi uykuya teslim edin…

Uykusuzluk başa dert, hele bir de en ihtiyaç duyduğunuz şeyse… İyisi mi bu yöntemleri bir deneyin, baktınız yine tutmuyor çok da strese girmeyin; eninde sonunda uyuyacaksınız! 🙂