Su İçmek İçin En Doğru 6 Zaman

Günde yeterli miktarda su tüketmek, organların daha iyi çalışıp görevlerini
eksiksiz olarak yerine getirebilmesinde son derece önemlidir. Bu yüzden
herkesin günlük içmesi gereken su miktarına gereken önemi vermesi gerekir.
Peki, doğru zamanlarda su içmeyi tercih ederek suyun faydalarını attırmak
mümkün müdür?
Yazımızın devamında su içmek için en doğru zamanları sizin için sıraladık. Siz
de bu zamanları tercih ederek vücudunuzun içtiğiniz sudan daha iyi
yararlanmasını sağlayabilirsiniz. İşte, detaylar…

1. Sabah Uyandığınızda

Nasıl ki arabanızı hazırlamadan yolculuğa başlamıyorsanız vücudunuza su
vermeden de güne başlamayın deriz. Sabah uyandığınızda ilk iş olarak
yüzünüzü suyla buluşturduktan sonra mutlaka midenizi de suyla buluşturun.
Su içerek vücudunuza yeni bir güne başladığınızın mesajını verebilir,
tazelenmişlik hissiyle canlanabilirsiniz.


2. Yemeklerden 30 Dakika Önce

Su içmek, bağırsakların çalışmasını sağlayarak daha rahat bir sindirim süreci
sağlar. Dolayısıyla yemekten 30 dakika önce bir bardak su içmeniz önerilir. Bu
sayede mide ve bağırsaklarınızı sindirime hazır hale getirebilirsiniz. Yemek
anında tüketeceğiniz su ise doygunluk hissi vererek sindirim sürecini ve
beslenme ritminizi bozabileceğinden önerilmemektedir.


3. Aç Hissettiğinizde

Acıktığınızda ve susadığınızda vücudunuzun gösterdiği belirtiler birbirinin
aynısı olabilmektedir. Belirtileri ayırt etmek, gereksiz beslenmeyi engellemek
için öncelikle su içmeyi deneyerek hissettiğiniz açlığın gerçek olup olmadığını
anlayabilir, buna göre hareket edebilirsiniz.


4. Spordan Sonra

Yoğun egzersizler sonucundaki terlemeler aracılığıyla vücut; sodyum,
potasyum, klorid gibi mineral ve elektrolitleri kaybetmeye başlar. Kaybedilen
değerleri ve enerjiyi geri kazanmak ise su içmekle mümkündür. Bu nedenle
spor sırasında ve sonrasında yeterli miktarda su içmeyi unutmamalısınız.


5. Hasta Olduğunuzda

Yeterli miktarda su içmek, bağışıklık sistemini güçlendirerek virüslerin vücuda
girmesine engel olur. Aynı zamanda kişinin virüs ve bakterilerden kurtulmasına
yardımcı olur. Dolayısıyla su içmek, hastalıklardan korunmak ve kurtulmak için
önemli bir güce sahiptir.


6. Yorgun Hissettiğinizde

Su, vücudun en önemli enerji kaynaklarından biridir. Sıcak havalarda daha
yorgun hissetmenizin nedeni çoğu zaman vücudunuzun su kaybetmesidir.
Yorgun hissettiğiniz anlarda bir bardak su içerek kısa bir uykunun sağladığı
enerjiyi kazanabilir, yenilenerek güne daha iyi devam edebilirsiniz.