Sumağın 5 Faydası

Sumak; çalı görünümünde bir bitki cinsinden elde edilen, Akdeniz mutfağında
sıkça kullanılan bir baharat çeşididir. Ekşi bir aroma vermesi, soğan kokusunu
azaltması gibi önemli özellikleri bulunur. Yemek ve salata tariflerinde bolca yer
bulan ya da kaynatılıp çay olarak tüketilebilen sumak, sağlık için en faydalı
seçenekler arasında yer alır. Düzenli olarak sumak tüketimiyle siz de daha
sağlıklı günler geçirebilirsiniz.
İşte, sumağın 5 faydası…

1. Bağışıklık Sistemini Güçlendirir

Sumak, içerisinde bol miktarda C vitamini bulunan baharatlardan biridir. Bu
yönüyle bağışıklık sisteminin güçlenmesine katkıda bulunarak grip, soğuk
algınlığı gibi rahatsızlıkların önlenmesinde veya iyileşmesinde önemli bir rol
üstlenir. Özellikle kış aylarında yeterli miktarda tercih edeceğiniz sumak
sayesinde siz de vücudunuza şifa katabilir, kış aylarını hastalanmadan
kolaylıkla geçirebilirsiniz.


2. Limon Yerine Geçer

Sumak, ekşi bir lezzete sahip olduğundan halk arasında “limonlu baharat”
olarak da anılmaktadır. Limonun yaygın olarak üretilemediği eski zamanlarda
limon lezzeti yakalamak ve en az limon kadar C vitamini tüketimi sağlamak için
bolca tercih edilmiştir. Siz de evde limon kalmadığında salata ya da çeşitli
yemeklerinize sumak katabilir, farklı ve faydalı bir sonuca ulaşabilirsiniz.


3. İltihapları İyileştirir

Sumak, anti mikrobiyal özellikler bakımından güçlü bir baharat çeşididir. Bu
yönüyle enfeksiyon hastalıklarının iyileşmesini sağlayan en iyi seçeneklerden
biridir. Sumak tüketerek enfeksiyon hastalıklarından korunabilir, vücuttaki
iltihaplanmaları kurutabilir, kısa zamanda iyileşme elde edebilirsiniz.


4. İdrar Söktürücüdür

Çeşitli problemlerden dolayı siz de idrar söktürecek takviyelere ihtiyaç
duyuyorsanız sumak bunun için en iyi seçimlerden biridir. Vücudun idrar
üretimine katkıda bulunarak vücuttaki zararlı toksinlerin dışarıya atılmasını
sağlayan sumak, aynı zamanda sindirim sistemini düzenleyerek bağırsak
problemlerinin de giderilmesine yardımcı olur. Siz de düzenli bir sindirim
sistemine sahip olmak, vücudunuzu mikroplardan arındırmak istiyorsanız
düzenli olarak sumak tüketmeyi tercih edebilirsiniz.


5. Solunum Yollarını İyileştirir

Soğuk kış aylarında en sık görülen problemler, solunum yolları kaynaklıdır.
Bronşit gibi solunum yolları kaynaklı birçok hastalığın tedavisinde sumaktan
yararlanmak iyi bir fikirdir. Sumak tüketerek özellikle ciğerlerinizdeki ve
boğazınızdaki birçok şikâyetinizin son bulmasını sağlayabilir kış aylarını
sorunsuz geçirebilirsiniz.


Sumak Nasıl Tüketilir?

Sumak, lezzetli baharat olduğundan birçok yemek içerisine eklenerek tüketmek
mümkündür. Aynı zamanda kaynatılan suya karıştırılıp yapılan çayı da büyük
fayda sağlar. Siz de 1 çay bardağı kaynamış suya 1 tatlı kaşığı sumak karıştırıp
keyifle içebilir ya da aşağıdaki tarifimizi uygulayabilirsiniz. Şimdiden afiyet
olsun…

https://migrostv.migros.com.tr/sahrap-soysal-ile-ramazan-lezzetleri-sumakli-
koz-biberli-tavuk-tarifi/