Susamamak İçin Sahurda Bu Yiyecekleri Tüketin

Ramazan ayı boyunca iftar ve sahur sofralarında hangi yiyeceklerin yer alacağı
konusu, sağlıklı bir oruç tutma süreci son derece önemlidir. “Hafif yiyeceklerle
doymayız, yağlı yiyecekler midemizi rahatsız eder.” diye diye sahurda ne yesek
kararsızlığına düşüyor ve kara kara düşüncelere dalıyorsanız sizi yazımızın
içeriğine davet ediyoruz. Sahurda tüketilebilecek doyurucu ve susatmayan
yiyecekler nelermiş sizin için sıraladık. Gelin, detaylara birlikte bakalım…

1. Salatalık

Mis kokulu salatalıklar, Ramazan ayında da sofranızda eksik etmemeniz
gereken seçenekler arasında yer alır. İçerdiği yüksek miktarda su sayesinde
salatalık, gün boyunca susuzluk hissi yaşamanızı önlemeye yardımcı olur. Siz
de sahurda 1-2 adet salatalık tüketerek vücudunuzun gün boyu ihtiyacı olacak
su miktarını önemli ölçüde karşılayabilirsiniz.


2. Karpuz

Tüm yıl mevsimi gözlenen meyvelerden biri olan karpuz, sahur sofrası için iyi
bir seçenektir. Güzel tadıyla ve bolca su içeren yapısıyla oruç süresince
susamanızı önleyecek karpuza siz de sahur sofranızda az yağlı beyaz peynir
eşliğinde yer verebilir, keyifle tüketebileceğiniz doyurucu bir menü
yaratabilirsiniz.


3. Yoğurt

Sahurda tüketmek için tok tutacak ve susamanızı önleyecek bir besin
arıyorsanız yoğurt bunun için mucizevi sayılacak bir seçenektir. Yoğurt,
içerdiği yoğun protein ve kalsiyum sayesinde gün boyu tok kalmanıza yardımcı
olurken aynı zamanda susamanıza neden olmaz. Siz de sahurda taze nane
yaprakları eklediğiniz bir kâse yağsız yoğurt tüketerek hem ferah hem de tok
kalabilirsiniz.


4. Tahıllı Ekmek

İftar vaktine kadar açlık hissetmemek için sahur vaktinde tok tutan hamur
işlerine yöneliyor olabilirsiniz; fakat bu seçenekler genellikle yoğun miktarda
yağ içerdiğinden gün boyu susamanıza neden olup midenize rahatsızlık
verebilir. Bu durumu önlemek için bol yağ içeren hamur işleri yerine hem tok
tutan hem de daha sağlıklı bir hamur işi olan tahıllı ekmeğe yönelebilirsiniz.
Sahurda tahıllı ekmek tüketerek uzun süre tok kalabilir, gün boyu neredeyse
hiç susamazsınız.


5. Hoşaf

Türk mutfağının çok eski besinlerinden biri olan hoşaf, son zamanlarda pek
tercih edilmiyor olsa da acilen hatırlanması gereken sağlıklı bir seçenektir.

Çeşitli meyvelerden yapılarak bol vitamin içeren hoşaf; susuzluğunuzu giderip
enerji verir. Siz de iftar vaktine kadar susamamak için sahur vaktinde az şekerli
ya da şekersiz bir hoşaf tüketebilir, orucunuzu sağlıkla tutabilirsiniz.


6. Çorba

Çorba çeşitleri, mideyi yormamalarının yanı sıra besleyici olmalarıyla sahur
sofraları için son derece idealdir. Siz de sahurda mercimek çorbası, ayran aşı
çorbası ya da sebze çorbası gibi seçeneklerden tüketerek gün boyunca fazla
susamanızı önleyebilir, orucunuzu sağlıklı bir şekilde tutabilirsiniz.