Tartılırken Dikkat Etmeniz Gerekenler

Düzenli tartılmak kilo kontrolünün sağlanabilmesi için önemli bir konudur.
Ancak özellikle diyet sürecindeyken sabırsız davranıp sık sık tartılmak gibi
hatalar, başarının önündeki en büyük engel haline gelebilir. Uzmanlara göre
olumsuz duygu ve düşüncelere kapılmamak ve doğru bir veriye ulaşabilmek
için tartılmanın kurallarını bilmek gerekiyor.

Yazımızın devamında doğru bir tartı sonucu için uygulamanız gerekenleri
sıraladık. Siz de bu noktalara dikkat ederek daha doğru sonuçlara
ulaşabilirsiniz. Buyurun, detaylara birlikte bakalım…

1. Haftada Bir Tartılın

Hedeflediğiniz kiloyu görebilmek için çok sabırsızlanabilirsiniz; ancak spor,
diyet gibi tüm emeklerinizin tartıya yansıması için biraz zamana ihtiyacınız
olduğunu unutmamalısınız. Bu yüzden bir haftadan daha az sıklıkta
tartıldığınızda sonuçların hiç kıpırdamadığını görebilirsiniz. Bu durum moral ve
motivasyonunuzu sekteye uğratır. Kilo alıp almadığınızı öğrenerek kilonuzu
kontrol altında tutmak için haftada bir, aynı gün ve saatlerde tartılmak ideal bir
süredir.

2. Sabah Saatlerinde Tartılın

Doğru bir sonuç alabilmek istiyorsanız günün başında tartılmak en iyisidir.
Çünkü akşam saatlerinde vücudunuz günün yorgunluğuyla ödem biriktirebilir
ya da gün içinde tükettiğiniz su bile tartıya yarım kilo fazlalık olarak
yansıyabilir. Dolayısıyla uyandıktan sonra aç karnına ve mümkünse tuvalete
çıktıktan sonra tartılmak, en gerçek sonucu almanızı sağlar.

3. Aynı Tartıda Tartılın

Belki de yanlış tartı değil farklı tartı vardır? Her tartının kendine has, ince
ayarları olabilir. Dolayısıyla sayılar sizin özelliklerinizden değil tartı
özelliklerinden dolayı değişebilir. Çıkan sonuçların güvenilir olması için sağlam
ve kaliteli bir tartının yanı sıra her hafta aynı tartıda tartılmaya dikkat edin.
Böylelikle yanlışlık olma olasılığını en aza indirebilirsiniz.

4. Düz Zeminde Tartılın

Tartıda doğru sonucu görebilmek için tartının nereye konumlandırıldığı da son
derece önemlidir. Bu doğrultuda tartınızı sert, düz bir zeminde tutmaya özen
gösterin. Halı ya da parke üzerinde tartılmak yerine çoğu zaman kalebodurda
tartılmanın en doğrusu olacağını unutmayın. Aksi takdirde vücudunuz ve tartı
dengede kalamaz, doğru sonucu göremezsiniz.

5. Hafif Kıyafetlerle Tartılın

Tartılırken üzerinizde olan kıyafetler de sonucu doğrudan etkileyen faktörler
arasında yer alır. Örneğin ilk tartımda üzerinizde hafif bir eşofman varken bir
diğer tartımda ağır takımlar varsa bu durum tartıya alınmış kilo olarak
yansıyabilir. Dolayısıyla tartılırken üzerinizde mümkün olduğunca hafif
kıyafetler olmasına dikkat edin.

 

Evde spor yapacaksanız ihtiyacınız olan her şey Migros Sanal Market’te!

Triathkın mekik roller hem kullanışlı hem de rahat taşınabilir bir seçenek. Satın almak için hemen tıklayın!

Leva House göğüs ve el yayı, atlama ipi seti ile evde spor ve egzersiz yapmak çok kolay! Satın almak için hemen tıklayın.