Tatil Dönüşü Sendromu Nedir, Nasıl Önlenir?

Tüm yıl sabırsızlıkla beklenen tatil sezonunu yavaş yavaş geride bırakmaya
başladığımızda, okul zamanı yaklaştığında, işe geri dönüş çanları çalmaya
başladığında hepimizin içini bir hüzün kaplar. İşte, tam da bu hüzün aslında
hüzün değil de tatil dönüşü sendromu olabilir.

Yazımızın devamında “Tatil dönüşü adaptasyon depresyonu” “Yaz
depresyonu” gibi isimlerle de bilinen tatil dönüşü sendromu nedir, belirtileri
nelerdir ve nasıl önlenir gibi önemli soruları cevaplamaya çalıştık. Siz de
detaylara geçerek bu sendromu zarifçe uğurlayabilir, yolunuza daha iyi bir
psikoloji ile devam edebilirsiniz.
İşte, tatil dönüşü sendromu hakkında merak edilenler…

1. Tatil Dönüşü Sendromu Nedir?

Koca bir seneye tatlı bir mola olan tatil süreci, yılın kalan zamanını daha enerjik
ve mutlu bir şekilde geçirmeyi kolaylaştırır. Tatilden döndüğünüzde bunun tam
tersini yaşamak, kendinizi çok daha keyifsiz, bitkin, iştahsız hissetmek; sizi
selamlayan tatil dönüşü sendromunun olduğuna işaret demektir. Tatil
dönüşünde güzel bir rüyadan uyanmış gibi boşluğa düştüğünü hissetmek
sendromun tam ortasında olmaktır; dikkatle takip etmek ve tedbir almak
gerekir.

2. Tatil Dönüşü Sendromu Nasıl Önlenir?

Tatil dönüşü sendromu, bedensel ve ruhsal belirtileriyle depresyona çok
benzer; hayat kalitesini doğrudan düşürür. Bu yüzden kontrol altına alınması
son derece önemlidir. Peki, tatil dönüşü sendromu nasıl önlenebilir? İşte, bu
konuda yardımcı olacak bazı öneriler:

Gerçeklikten Kopmayın

Geçirdiğiniz tatil her ne kadar rüya gibi de olsa
aklınızın bir köşesinde tatilin son bulacağını bulundurmak gerekir. Bu
düşünceyle tüm güzel anlarınızın zevkini azaltın, demiyoruz elbette ama bu
şekilde gerçeklikten kopmayacak ve tatil sonrasında alışma sürecinizi
kolaylaştırabileceksiniz.

Bir Gün Önce Dönün

Hepimiz tatili son damlasına kadar yudumlamak isteriz.
Bu yüzden eve dönüşü neredeyse mesaiden birkaç saat öncesine denk
getiririz. Oysa bu alışkanlık tatil sendromuna âdeta gaz veren bir durumdur.
Bunun yerine tatilden en az 1 gün önce dönmeye dikkat edin. Bu sayede işe
hazırlık için daha geniş zamanınız olacak, kendinize zaman ayırabilecek ve
mesai dönüşüne hazır olabileceksiniz.

Hafif Egzersizler ve Küçük Etkinlikler Yapın

Tatili bu kadar sevmemizin asıl nedeni, kendimize mutluluk veren zamanlar
yaratmaktır. Tatil dönüşü sendromun asıl nedeni de bu zamanların birden yok
olması olabilir. Bu durumda hafta sonları havuza girmek, gün sonunda
egzersiz yapmak tatili anımsatacak, mutluluk veren dakikalar yaratarak sendromu
ortadan kaldırabilirsiniz.

Sosyalleşmeye Devam Edin

Tatil bitti, diye düşünüp birden işkolik olmaya hiç gerek yok! Tatil dönüşü
sendromuna yakalanmamak için en etkili olacak adımlardan biri de sosyal
hayatınızı devam ettirmektir. Mesai çıkışında sevdiklerinizle geçireceğiniz
1 saat dahi deşarj olmanıza yetecek, mutlu olmanızı sağlayacaktır.

Bölümlendirin

Tatil sonrası hayatınıza balıklama dalmak yerine parmak
uçlarınızla yavaştan alışmaya çalışarak girmeyi deneyin. Mümkünse biriken
tüm işleri birden bitirmeye çalışmayı değil, bölümlendirerek bitirmeyi
hedefleyin. Bu sayede kendinizi birden iş havuzuna atarak sıkmayacak, tatil
dönüşü hayatınıza sakince uyum sağlayabileceksiniz.

Yardım Alın

Tatil dönüşü sendromu, tıpkı depresyon gibi ciddiye alınması
gereken ve “Kendiliğinden geçer.” Diye düşünülmemesi gereken bir durumdur.
Dolayısıyla şimdiye dek sıraladığımız her bir önerinin uzman görüşü yerini
tutmayacağını unutmamalı, bu durumdan kurtulamıyorsanız bir an önce yardım
almayı tercih etmelisiniz.

 

Tatilde ve tatil sonrasında cildinizi güneşin zararlı ışınlarından korumak için ihtiyacınız olan ürünleri Migros Sanal Market’ten sipariş edebilirsiniz. Sipariş oluşturmak için hemen tıklayın!