Tofu Nedir, Faydaları Nelerdir?

Vegan beslenmesinde sıklıkla tercih edilen seçeneklerden biri olan tofu, son
zamanlarda sıklıkla karşılaşılan lezzetlerden biri. Yakın çevrenizin sohbetinden
duyduğunuz ya da bir market turundayken gözünüze takılan tofunun ne
olduğunu merak ediyorsanız böyle buyurun. Tofunun ne olduğunu ve ne gibi
faydalarının olduğunu sizler için derledik. Gelin, detaylara birlikte bakalım…

1. Tofu Nedir?

Japonya ve Çin’de 200 yıl öncesine kadar tüketildiği bilinen tofu, ismiyle hiç
tüyo vermiyor olsa da aslında tanıdık lezzetlerden biri olduğunu söylemek
mümkündür. Haşlanmış soya fasulyesinden asit ya da tuzlu bileşiklerle
kestirilerek elde edilen soya peyniridir. Önemli bir bitkisel protein kaynağıdır.
Bu yönüyle hayvansal gıdaları tercih etmeyenler için ideal bir besindir.

2. Diyet Listelerine Uygundur

Kilo vermek isteyip diyet yaptığınız dönemlerde lezzetli ve besleyici bir seçenek
bulmak zorlaşabilir. Tofu, bu noktada iyi bir kurtarıcı sayılabilir. Yağ oranının
düşük, besin değerlerinin yüksek olmasıyla kilo vermeye katkıda bulunur. Siz
de diyet listenizde tofuya yer vererek sağlıklı bir diyet sürdürebilirsiniz.

3. Sindirim Sağlığını Destekler

Kabızlık ya da ishal gibi bağırsak problemleri birçok insanın hayatını tehdit
eden, can sıkıcı durumlar arasında yer alır. Bağırsak sağlığının
korunabilmesinde doğru beslenme en önemli adımlardan biridir. Tofu, bağırsak
sağlığını korumada etkili bir besindir. Bağırsak hareketliliğini düzenleyerek
dengede bir çalışma sağlar. Böylelikle ishal ya da kabızlık gibi uç durumların
oluşmasını engellemeye yardımcı olur.

4. Kalp Hastalıkları Riskini Azaltır

Genetik sebepler, yanlış beslenme gibi sebeplerden dolayı kalp hastalığı riski
taşıyorsanız tofu ile tanışmanızın vakti gelmiş olabilir. Tofu, içerisindeki soya
izoflavonları sayesinde kan damarlarını iyileştirir, kan akışının düzenli olmasını
sağlar. Bu sayede kalbin fazla yorulmasını engelleyerek kalp hastalıkları riskini
en aza indirir.

5. Kemikleri Güçlendirir

Tofu, tıpkı protein gibi kalsiyum ve fosfor bakımından da zengin bir besindir.
Bu yönüyle kemik sağlığında ve gelişiminde önemli rol oynayan hem çocuk
hem de yetişkin beslenmesinde yer alması gereken bir besindir. Siz de düzenli
olarak tofu tüketebilir osteoporoz gibi kemik sorunları riskini en aza
indirebilirsiniz.

Tofu Nasıl Tüketilebilir?

Daha önce hiç tüketmeyenler için tofunun nasıl kullanılabileceği merak
konusudur. Tofuyu tek başına da tüketebileceğiniz gibi damak lezzetinize göre
aslında dilediğiniz tarifte de kullanmanız mümkündür. Tofuyu
kullanabileceğiniz bazı seçenekler ve yöntemler şunlardır:

  •  Bir kahvaltılık olarak tercih edebilir, ekmeğe sürerek tüketebilirsiniz.
  • Çorbanıza farklı bir aroma elde etmek için katabilirsiniz.
  •  Minik minik doğrayıp salatalarınıza katarak doyuruculuğu artırabilirsiniz.
  •  Galeta unu ya da pankoyla kaplayıp kızartabilirsiniz.
  •  Küp küp doğrayıp limonlayarak tüketebilirsiniz.
  •  Makarna ya da sandviçlere ekleyip farklı bir sonuç elde edebilirsiniz.

 

Tofu siparişinizi Migros Sanal Market üzerinden hemen sipariş verebilirsiniz: