Unutkanlığa Karşı 8 Nefis Öneri

Çokça tartışılır durur; şimdilerde size uzak olan o eski, mutlu günleri tüm detaylarıyla hatırlamak mı iyidir, yoksa o günleri hiç yaşanmamış sayan kötü bir hafızaya sahip olmak mı? Bu sorunun cevabını bilemeyiz; ancak günü güzel tamamlamak ve hayatta başarılı olabilmek için en önemli gücümüzün iyi bir hafızaya sahip olmak olduğu, yadsınamaz bir gerçektir desek hiç de abartmış olmayız.

Örneğin; önemli bir toplantı saatini unutursak tüm iş hayatımız sekteye uğrayabilir, almamız gereken ilacın saatini unutursak sağlığımızı tehlikeye atabiliriz. Bu ve bunun gibi birçok tatsız durumu yaşamamak için hafızamıza iyi bakmalı, unutkanlığı mümkün olduğunca önlemeliyiz. Peki nasıl? İşte unutkanlığa karşı 8 nefis öneri satırlarımızın devamında

1. Beslenmenize Dikkat Edin

Vücut sağlığını yakalayayım derken ağır diyetler yaparak hafızanızdan oluyor olabilirsiniz. Yanlış beslenme düzeni, B12 gibi birçok vitaminin eksikliğine neden olabilmektedir. Siz de telefon numaralarını hatırlayamama, isimlendirmede güçlük gibi küçük belirtiler yaşıyorsanız vitamin değerlerinizi kontrol ettirmenizde ve ona göre bir beslenme programına uymanızda büyük fayda olacaktır.

diyet-yapmak1

2. Spor Yapın

Yürüyüş yapmak, yüzmek, basit egzersizler hafızanızın daha güçlü olmasına yardımcı olur. Tercih edeceğiniz birçok spor ile beyne giden oksijeni artırabilir, unutkanlığa karşı etkili bir savaş açabilirsiniz.

mobil-app-spor

3. Uykuya Önem Verin

Nasıl ki bedenimizi iyi besinlerle beslemeye çalışıyorsak zihnimizi de iyi bir uyku ile beslemeye çalışmalıyız. Günde yaklaşık 5-7 saat uyuyacağınız uyku ile zihin sağlığınıza katkıda bulunabilir, hafızanızı önemli ölçüde koruyabilirsiniz.

uyku

4. Sosyal İlişkilerinizi Artırın

Kimi insan yalnız kalmayı daha çok tercih ediyor olsa da insan, sosyalleşmesi gereken bir canlıdır. Sürekli yeni insanlarla tanışmak, olan ilişkilerinizi derinleştirmek, insan arasına daha çok karışmak zihin sağlığınıza önemli ölçülerde fayda sağlayacak, hafızanızı güçlendirecektir.

arkadaslik

5. Bulmaca Çözün

İşte size keyifli bir öneri daha! Kelime oyunları, bulmaca çözümleri en iyi beyin egzersizleridir. Bu egzersizleri düzenli olarak yaptığınızda beyninizi canlı tutar, hafızanızın güçlü olmasını hem kolay hem de zevkli bir yoldan sağlayabilmeniz mümkündür.

hayat arkadaşı

6. Yeni Hobiler Edinin

Hafızanızın güçlü olabilmesi için zihninizi mümkün olduğunca aktifleştirmeniz gerekir. Bunun için sürekli yeni hobiler edinmek, kitap okuma alışkanlığından vazgeçmemek, belki yeni bir dil öğrenmek zihninizin esnekliğini artırarak unutkanlığın önemli ölçüde azalmasına yardımcı olacaktır.

migrostv_6hobislider_v1_030517

7. Monotonluğa Savaş Açın

Monoton bir hayat, adeta beynin zehri gibidir. Sürekli aynı şeyler yaşayan beyin, kendini yenilemediği için zamanla iyice körelecek ve depresyona yönelecektir. Buna karşı, hayatınıza sürekli yenilik katmak için çabalayın. Her gün gittiğiniz yol güzergahını değiştirin, eşyaların hatta aksesuarların yerini değiştirin, her zaman kullandığınız ruj rengini değiştirin. Bu küçücük önlemler ile beyninizi aktifleştirip unutkanlığınızı önemli ölçüde azaltabilirsiniz.

hobi

8. Söz Uçar Yazı Kalır

Zihninizi her ne kadar geliştiriyor olsanız da kendinize minik bir ajanda hediye edin. Bu ajandaya önemli gördüğünüz her notu alın. Böylece zihninizdeki uçuşan bilgilere güvenilir bir köşe yaratın hem de unutma tehlikesini ve bu durumdan duyduğunuz kaygıyı hayatınızdan çıkarın.