“Uykusuz Gecelere SON!” Dedirten 7 Öneri!

Öyle bir ‘alışkanlık’ ki…

İnsanı; az olsa huysuz, çok olsa rehavetli, yarım kalsa mahmur yapar. Bölünmeye gelmez, hemen terk ediverir… Nasıl da bilir kendine duyulan ihtiyaç hallerini… Herkesin hayatında en az birkaç kez düşlediği dakikalardır. Dertlerden uzaklaşıp, rüyalar alemine ‘dalma’nın en rahat halidir… Güzel rüyaların mimarı, bedenin her şeyden kaçış noktası; uyku!

uyku sorunları

Olur ya bazen…

Tam dalmak istersiniz ama içinizde bir yerlerde isyan vardır, laf dinlemez, uyutmaz. Bedeniniz isyan da etse, üst kirpikle alt kirpiğin küseceği tutmuştur bir kere… Ne yazık ki bu uykusuz haller, ne ertesi gün işini tanır ne patronu! İşte böyle zamanlarda birkaç ipucuna ihtiyaç duyarız; koyun saymaktan öte! Sizin için şöyle bir araştırdık. İçlerinden biri mutlaka yarayacaktır!

1- 7 Metodu!

Ayak başparmaklarınızı sıkıca kapatın ve bu şekilde tutarak 7’ye kadar sayın, sonra açın. Kaslarınızdaki bu gevşeme, uykunuza davetiye sinyali gönderebilir.

2- Eski Koyunlar Rakam Oldu!

Uyku uzmanı Dr. Vicky Seelall’ e kulak verelim. 100’den geriye doğru 3’er 3’er sayın. Bu sayı ritmi, kolayca uyumanızı sağlayacak ve beyniniz zorlandıkça yorgun düşüp, uykuya teslim olacaktır.

uykusuzluk

3- Biraz Hayal Gücü!

Şimdi sıra dışı bir deneyimde sıra. Gözlerinizi kapatın ve kendinizi bir dağın tepesinde hayal edin. Tüm ekipmanlarınız tamam, heyecanınız tavan! Paraşütünüzü takın ve kendinizi rüzgâra kaptırıp, dağdan aşağıya doğru süzüldüğünüzü hayal edin. Etrafınız yemyeşil doğa… Rüzgâr yanaklarınızı okşuyor… Manzara bir harika… Bu hayal ile bir 10 dakika uçun… Dönüşte görüşürüz 🙂

4- İçtiğiniz Kahve, Uyku Saatinizi Belirliyor!

Gün geçmiyor ki teknoloji hayatımızı etkilemesin ve hatta karışmasın! İçtiğimiz kahveden ya da yiyeceklerden aldığımız kafeini hesaplayıp, bize uyku saatimizi söyleyen bir uygulama var; Up Coffee. Uygulamaya önce cinsiyetinizi, sonra boy ve kilonuzu son olarak da yatmak istediğiniz saati giriyorsunuz. Bu bilgileri girdikten sonra karşınıza vücudunuzu sembolize büyük bir şişe çıkıyor. Yediğiniz ya da içtiğiniz kafein içeren besinleri uygulamaya ekliyorsunuz; o da şişenize kafein ilave ediyor. Şişenin doluluk oranına göre de aşağı yukarı hangi saatte uyuyabileceğinizi size gösteriyor. Şuan için yalnızca App Store’da!

5- Bu İkiliye Dikkat!

Hazır konu yiyeceklerden açılmışken… Gerçekliği henüz kanıtlanmamış olsa da yatmadan önce peynir ve çikolata yemenin uykusuzluğa yol açtığı söylenir. Bunun yerine tüketebileceğiniz ve uykunuza eşlik edebilecek birkaç önerimiz var; vişne suyu, kabak çekirdeği ya da hindi eti! 🙂 Kulağa ilginç geliyor değil mi? Yatmadan önce tüketmeyin elbette ancak son öğününüzde bunlara yer verebilirsiniz uykusuz zamanlarınızda… Uykusuzluğunuza #iyigelecek!

6- Nefes Egzersizi!

Bu egzersiz, hayatımızın pek çok alanında karşımıza çıkıyor; stresten arınmak için, sinir bozukluğunu gidermek için vs. Uykusuz bir gece olacağının sinyalini aldığınızda, derin nefes egzersizlerini deneyin. Nefes almanın mucizelerine inanamayacaksınız!

7- İlla Koyun Diyenlere!

“Ne söyleseniz nafile, ben gelenekselciyim! Sofram da gelenekseldir, alışkanlıklarım da!” diyenlerdenseniz o halde klasik yöntemlere sanal bir alternatif getirelim; Count Sheep HD. Eğlenceli iPad uygulamalarından biri olan Count Sheep’le çitlerden atlayan sanal koyunlarla hem eğlenebilir hem rahatlayabilirsiniz. Ücreti 0.99 dolar.

Koyunlar saydık, rakamları zihnimizde uçurduk, uygulamaları indirdik, kafein miktarımızı ölçtük… Peki ya sizde işler nasıl ilerliyor; favori uyku yönteminizi bizimle paylaşır mısınız?

Uykudan bu kadar söz etmişken bu özel günü de unutmayalım; 21 Mart Dünya Uyku Günü’nüz Kutlu Olsun! 🙂