Metabolizmayı Hızlandırıp Yağ Yakımını Arttırmanın 7 Kolay Yolu!

Yaş bu, yılda durduğu gibi durmuyor! Nerede o eski hızlı kilo verişlerimiz, nerede o eski yerinde duramayan hallerimiz, nerede o eski saat gibi çalışan metabolizma. Yaşın ilerlemesine inat, git gide yavaşlayan metabolizmaya bir hal çare düşünmeliydik. Öyle tüyolar olmalıydı ki hem yağ yakımını hızlandırmalı, hem metabolizmayı
çalıştırmalıydı. Uykusuz geceler ve yoğun araştırmalarımızın ardından sizin için şu listeyi çıkardık.

Kanıtlanmış, denenmiş, uygulanmış… İşte yağ yakımını hızlandıran davranışlar!

uyku

1- Uyku!

Uyku, metabolizmanızın sıfırlanmasını ve yeni gün için enerji depolamanızı sağlıyor. Sağa sola her dönüşünüzde gece uykunuzda kalori yakmaya devam ediyorsunuz. Bunun daha elle tutulur olması için de ideal uyku süresi 7- 8 saat.

2- Vücudunuzu Şaşırtın!

Her gün düzenli olarak 30 dakika yürüyor musunuz? O halde bu 30 dakikayı farklı değerlendirmeyi deneyin ve başka bir spora yönelin. Mesela son yılların ‘göz bebeği’ kalori yakma yöntemlerinden biri olan zumbaya ne dersiniz? Geleneksel yağ yakımına eğlenceli bir alternatif sunmak isterseniz şuradan zumbaya ait her detayı izleyebilirsiniz.

yuruyus

3- Açlıkla Sınanmayın!

Bilinen en büyük yanlışlardan bir aç kalarak kilo vermenin çok işe yaradığı. Evet, kilo verilir ancak kastan! Kastan verilen kilonun geri alımı da intikam dolu olur baştan söyleyelim. Sık sık ve az az yiyerek de metabolizmanızı hızlandırabilirsiniz. Ara öğünlerinize önem verin ve meyveler ya da diyet listenize faydalı atıştırmalıklarla mutlaka sık sık bir şeyler atın ağzınıza…

Izgara Meyve

4- Bol Bol Su İçin!

Baş ağrısından kilo vermeye, tok tutmadan tutun da nemlendirmeye… Şu suyun faydaları günden güne mi çoğalır? Çoğalır! Ne kadar çok su içerseniz o kadar hızlı yağ yakarsınız. Biz demedik, uzmanlar demiş.

cilek-detoksu

5- Omega 3 Candır!

Evet, evet öyledir. Özellikle somon, yağ yakımınıza yardımcı olur, enerji verir, metabolizmanızı çalıştırır; hem de sağlıkla! Mesela somonlu fit salata hazırlayabilirsiniz kendinize, biz hazırladık bile!

İşte işin en eğlenceli kısmı. Kahkaha atarak da metabolizmanızı çalıştırabilmeniz sizce de çok şaşırtıcı değil mi? Kan değerlerine olan olumlu katkısıyla bilinen kahkaha, mutluluk hormonunun da en yakın arkadaşı aynı zamanda. Siz siz olun hep gülün!

migrostvblog_ispanaklisomon_v1_220317

7- Oturmaya mı Geldik?

Evet, ne yazık ki oturmaya geldik. İş ortamı, durup durup hareket etmemizi sağlayamıyor olabilir, masa başı işlerin azizliği işte. Uzmanlara göre mümkünse her yarım saatte bir 5 dakika ayağa kalkın, şöyle bir turlayın ofisi. Oturdukça metabolizmanın da yavaşlar, arada canlandırmalı!

Metabolizmanızın yıllara meydan okuması için aslında birkaç tüyoyu bilmek yeterli. Yazımızın sonunu da güzel bir temenni ile bağlayalım.

Yaşınız kaç olursa olsun, güzelliğiniz göz doldursun!