Yağ Yakımını Hızlandıran 5 Egzersiz Nedir, Nasıl Yapılır?

Hayal edilen vücut ölçülerine ve sağlık değerlerine ulaşmak öyle kolay değil.
Bu yolda hem uygun bir diyet yapılmalı hem de o diyet uygun egzersizlerle
desteklenmelidir. Siz de vücudunuzdaki yağ oranından kaybederek sağlıklı bir
şekilde kilo vermek istiyor, bu isteğinize uygun bir egzersiz arıyorsanız böyle
buyurun. Kısa zamanda fazla kalori yakmanıza yardımcı, kardiyo tarzı
egzersizler; sizin için en iyi seçenekler arasında olabilir.
Yazımızın devamında yağ yakımını hızlandıran etkili egzersiz önerileriyle
tanışabilirsiniz. İşte, detaylar…

1. Burpee

Burpee, tam vücudu çalıştıran egzersizlerden biridir. Çömelme, şınav ve dikey
sıçramayı içerir. Aynı anda üst ve arka bacak, kalça, baldır, göğüs, omuz ve
arka kol kaslarını çalıştırarak yağ yaktırır. Herhangi bir ekipman gerektirmez,
kendi vücut ağırlığınızla kardiyo yaptırır. Bu özelliğiyle evde spor yapmak
isteyenler için idealdir. Kalp ritmi bozukluğu, vertigo, yüksek tansiyon gibi
rahatsızlıkları olanların uygulaması önerilmez. Peki, burpee nasıl yapılır? İşte,
cevabı:

  •  Ayakta dik bir şekilde durun.
  •  Squat pozisyonuna eğilerek ellerinizi vücudunuzun önüne doğru yere
    koyun.
  •  Şınav pozisyonuna geçin ve göğsünüzü yere değdirip kaldırdıktan sonra
    squat pozisyonuna geri dönün.
  •  Kollarınızı yukarı kaldırarak zıplayabildiğiniz kadar yükseğe zıplayın ve
    başlangıç pozisyonuna geri dönerek tüm hareketleri setler halinde
    tekrarlayın.

2. Mountain Climber

Hiçbir ekipman gerektirmeyen, evde yapılabilen ve bol miktarda yağ
yaktırabilen egzersizlerden bir diğeridir. Evinizin ortasında dağa
tırmanıyormuşçasına tam vücudunuzu çalıştırır ve yorulduğunuza değer.
Özellikle yan karın kaslarını çalıştırarak kurtulması en zor olan karın
yağlarından kurtulmaya yardımcıdır. Karın kaslarının belirginleşmesini
sağlayarak daha şekilli bir vücuda sahip olmaya katkıda bulunur. Diğer yandan
ön karın, arka ve ön kol, ön bacakları da çalıştırır. Peki, mountain climber nasıl
yapılır? İşte, cevabı:

  •  Şınav ya da klasik plank pozisyonunu alın.
  • Ardından bir ayağınızı karnınıza doğru çekebildiğiniz kadar çekin. Aynı
    işlemi diğer ayağınızla da yapın.
  •  Ayaklarınızı çekerken nefes verip iterken nefes alarak 3 set halinde
    tekrarlayın.

3. İp Atlama

Çocukluğumuzun eğlencelerinden biri olan ip atlama, aslında en etkili yağ
yakan egzersizlerden biridir. İhtiyacınız olanlar sadece bir atlama ipi ve müsait
bir alandır. Her gün 15 dakika ip atlayarak önemli miktarda kalori yakabilir,
vücudunuzdaki yağ yakımını hızlandırabilir ve diyet sürecinizi
kolaylaştırabilirsiniz. Peki, ip atlama nasıl yapılır? İşte, cevabı:

  •  İpin hareketine engel olmayacak, tayt gibi kıyafetler tercih edin.
  •  İpin uzunluğunu kol ve boy uzunluğunuza göre ayarlayın.
  •  Vücudunuz dik olmalı, başınız karşıya bakmalı.
  •  İpi çevirirken omuz ve gövdeden güç almak yerine bileklerinizi dairesel
    olarak çevirmeyi hedefleyin.
  •  5’er dakikadan 3 set halinde tekrarlayın.

4. Jumping Jack

Tüm vücut kaslarını çalıştırarak yağ yakımını hızlandırmak isteyenlerin tercih
edebileceği bir diğer egzersizdir. Basit bir zıplama hareketi gibi görülse de kan
dolaşımını ve kalp atışını anında hızlandırarak metabolizmaya olumlu bir
katkıda bulunur. Peki, jumping jack nasıl yapılır? İşte, cevabı:

  •  Ayakta dik bir şekilde durun.
  •  Kollarınızı vücudunuzun yanında serbest bırakın. Ayaklarınızı birleştirin.
  •  Nefes vererek bacaklarınızın yana açın, aynı anda kollarınızı yukarıda
    birleştirin.
  •  Nefes alarak tekrar başlangıç pozisyonuna geri dönün.
  •  Hızlı bir şekilde tekrarlayarak devam edin.

5. Zıplayarak Squat

Kalçaların şekillenmesini sağlayan en etkili hareketlerden biri olarak bilinen
squat, zıplama hareketiyle birleştiğinde mükemmel bir yağ yakıcı olabilir. Aynı
zamanda baldırları, alt sırtı, diz kirişlerini de çalıştırmaya yardımcı olur. Peki,
squat nasıl yapılır?

  •  Ayaklarınızı omuz hizasında açın ve karşıya bakın.
  •  Tüm ağırlığınızı topuklarınıza vererek dizlerin ayak parmaklarının ötesine
    geçmemesine dikkat ederek çömelin ve yükselin. Yükselirken mümkün
    olduğunca yükseğe zıplayın.

Ağırsağlam ile hazırladığımız evde yağ yakımına dair detaylı serimizi sayfamızı
ziyaret ederek hemen inceleyebilirsiniz:

İlk Fitness Antrenmanınız | Ağırsağlam ile Evde Yağ Yakımı #1

 

Egersiz araç ve gereçlerini Migros Sanal Market üzerinden sipariş etmek için hemen tıklayın.