Yağ Yiyin, Yağ Yakın: Yağ Yakmaya Yardımcı 5 Yağ Çeşidi

Diyet yaparken öncelikle vücuttaki yağ oranından kurtulmanın önemli olduğunu
biliyoruz; ancak düştüğümüz genel bir yanılgı da yok değil. Yağ yakımını
hızlandırmak için yağlı seçeneklerden mümkün olduğunca uzak durmamız
gerektiğini sanıyoruz. Oysa vücudumuz böyle çalışmaz ve yağ yakmak için yağ
alımına da ihtiyaç duyar. Önemli olan, sağlıklı yağ çeşitlerinden uygun
miktarlarda tüketebilmektir.
Yazımızın devamında yağ yakımına yardımcı olacak yağ çeşitlerini
öğrenebilirsiniz. Buyurun, detaylara…

1. Avokado

Avokado; A, C, E, B6 vitaminleri bakımından zengin, bağışıklık sistemi dostu
gıdalardan biridir. Aynı zamanda en sağlıklı yağ çeşitleri arasında yer aldığı için
diyet listelerinde sıklıkla tercih edilir. İçeriğindeki tekli doymamış yağ asitleri
hem uzun süre tok kalmaya hem de yağ yakımını hızlandırmaya yardımcı olur.

2. Hindistan Cevizi Yağı

Hindistan cevizi yağı, kozmetik dünyasının yanı sıra son zamanlarda
mutfağımızda da bolca yer alan seçeneklerden oldu. Güzel aromasıyla lezzet
arayanları, yanmayan bir yağ olmasıyla sağlık arayanları oldukça cezbediyor. O
halde cezbedecek bir özelliği ile daha tanışmaya ne dersiniz? Hindistan cevizi
yağı; diğer yağ çeşitlerine göre kolay sindirilebilen, enerjiye dönüşüp yağa
dönüşmeyen yağ asitlerine (MCT) sahiptir. Bu sayede metabolizmayı hızlandırır
ve yağ yakımını destekler.

3. Çörek Otu Yağı

Hamur işlerinin vazgeçilmez süsü olan çörek otu, bu kez hamurdan uzak ulvi
bir görevle karşınızda! Çörek otu yağı, içerisinde omega-3 ve omega-6 yağ
asitleri bulundurur. Bu sayede yağ yakımına destek olur. Özellikle diyabet ve
obezite tedavilerinde faydalı bir etkiye sahiptir. Kilo vermenin önündeki en
büyük engellerden olan insülin direncini kırmaya yardımcı olur ve yağ yakarak
kilo vermeye katkıda bulunur.

4. Keten Tohumu

Keten tohumu yağı, özellikle karın bölgesinde biriken yağların yakımında
etkilidir. İçerdiği antioksidan etki, omega-3 ve omega-6 zenginliği sayesinde
sindirim sisteminin düzenlenmesine, tok kalma süresinin uzamasına katkıda
bulunarak kilo verme sürecini kolaylaştırır. Siz de bal, yoğurt, salata, çorba gibi
seçeneklere keten tohumu ekleyebilir; yağ yakımınızı hızlandırabilirsiniz.

5. Zeytinyağı

Mutfaklarımızın vazgeçilmezi, en çok kullanılan yağlardan biri olan
zeytinyağının şifalarının sayarak bitmeyeceğini bilirsiniz. Yağ yakımına destek
olması da zeytinyağının güzel etkilerinden sadece bir tanesi. Zeytinyağı, tekli
doymamış yağ asitleri sayesinde vücuttaki yağ yakımını destekler. Özellikle çiğ
tüketildiğinde bağışıklık sisteminin güçlenmesi için de çok kıymetlidir.

 

Sağlıklı bir yaşam için meyve sebze tüketimi oldukça önemlidir. Taze meyve ve sebze siparişlerinizi Migros Sanal Market üzerinden vermek için hemen tıklayın.