Yağdan Kilo Verebilmek İçin Bunları Yapın

Kilo verme süreci, herkes için azim gerektiren zorlu bir süreçtir. "Ben bu azime sahibim,
kilo vermek için gereken her şeyi uyguluyorum, tartıdaki sayı da küçülüyor fakat yine de
aynada görülür bir sonuca ulaşamıyorum" diyorsanız asıl problem yağdan kilo
veremeyişiniz olabilir. Peki, yağdan kilo vermek için ne yapmalı?
Yazımızın devamında sağlıklı kilo verebilmek, verilen kiloların tekrar alımını zorlaştırmak
için en önemli nokta olan yağ yakımı hakkında yararlı ipuçlarına ulaşabilir, bundan sonra
daha doğru bir şekilde kilo verebilirsiniz. İşte detaylar…

1. Bitkisel Yağlar Tercih Edin

Diyet döneminde sık yapılan hatalardan biri de yağ çeşitlerini neredeyse hiç
tüketmemektir. Oysa doğru miktarda tercih edilen bitkisel yağlar, kilo vermede önemli bir
yardımcıdır. Diyet listenizde avokado, ceviz, badem, fındık, zeytin, Hindistan cevizi yağı gibi
seçeneklere yer vererek yağdan kilo kaybetmeyi destekleyebilirsiniz.


2. Kahve Tüketin

Birçok insanın mola zamanlarını kahve içebilmek için iple çektiğini biliyoruz. İşte tam da
onlara şahane bir haberimiz var; kafein tüketimi yağ yakmaya yardımcı oluyor. Eğer ki
kronik tansiyon ya da kalp rahatsızlıklarından muzdarip değilseniz günde en az 2 fincan
civarında, egzersizlerden önce şekersiz Türk kahvesi ya da şekersiz filtre kahve gibi
kahveler tüketerek diyetinizi olumlu yönde destekleyebilir, yağ yakımını
hızlandırabilirsiniz.


3. Diyetisyenden Yardım Alın

Günümüzde internetin de yardımlarıyla birçok diyet şekline kolayca ulaşabiliyor ve diyet
listelerinin kişiye özel olduğunu unutup her bir listeyi kendimize uyarlayabiliyoruz. Oysa
çok hızlı kilo verdiren şok diyetler, aç bırakan diyetler vücudunuzun tüm dengesini
bozabilir. Sizi dengesiz bir beslenmeye iterek vücudunuzun kastan ya da sudan
kaybetmesine neden olur ve sağlığınızı tehdit eder. Bu tip diyetlerle hafifleyebileceğinizi;
ancak bunun yağdan olmayacağını unutmamalısınız. Vücudunuzda sarkmalara yol
açmamak, enerjinizi tüketmemek, metabolizma hızınızı yavaşlatmamak; kısacası sağlıklı bir
şekilde yağdan kilo verebilmek için mutlaka uzman bir diyetisyenden yardım alın.


4. Acı Baharatlardan Yararlanın

Acı lezzetleri kimimiz çok seviyor kimimiz de onlardan uzak duruyor; ancak bu
haberimizden sonra uzak duranlar bir kere daha düşünebilir çünkü acı lezzetler sadece
dilinizin yanmasına sebep olmuyor, yağlarınızı da yakıyor.
Acı lezzetler, metabolizmanızın hızlanmasına ve yağ yakımını kolaylaştırmanıza yardımcı
olur. Her öğünde bir kâse acı pul biberli yoğurt tüketerek özellikle karın bölgenizdeki
yağların erimesine önemli bir katkıda bulunmak mümkündür.


5. Yeşilliklerden Daima Tüketin


Diyet dönemindeki en iyi dostlarınızın yeşillikler olduğunu artık biliyorsunuz, peki neden?
Çünkü yeşillikler, bağırsakların görevini daha iyi bir şekilde yerine getirmesi için âdeta bir
doping görevindedir. Yeşillikler sayesinde sindiriminizi destekleyebilir, daha çok enerji elde
edebilirsiniz. Özellikle maydanoz, dereotu gibi seçeneklerden sık sık tüketerek yağ yakımını
hızlandırabilir, aynı zamanda toksinlerden kurtulabilirsiniz.


6. Kompleks Karbonhidrat Tüketin

Diyet yapmak denince akla gelen ilk yanlışlardan biri, karbonhidrattan tamamen
vazgeçmeniz gerektiğidir. Oysa vücudumuz öyle basit bir mekanizma değildir ve her besine
uygun miktarlarda ihtiyaç duyar. Bu yüzden kandaki şeker miktarınızı birden
yükseltmeyecek, insülin salınımını artırıp yağlanmaya neden olmayacak yulaf, kepekli
bulgur, mercimek, nohut gibi seçenekleri tercih etmelisiniz. Böylelikle daha uzun süre tok
kalabilir, vücudunuzun yağ yakmasını kolaylaştırabilirsiniz.