En Zoru da Bu: Yaz Sıcağında Oruç Tutmanın Püf Noktaları

Nefs mücadelesinin adeta yangınla körüklendiği zamanlar Ramazan ayının yaza gelmesi… Yaz sıcağında dini vecibelerimizi yerine getirmenin zorlukları da en güzel ‘tokun halinden anlama yöntemi’ belki de… Peki sıcak havalarda oruç tutarken nelere dikkat etmeli? Sizin için araştırdık.

1- Sahurda süt içerseniz yalnızca açlıkla değil susuzlukla olan imtihanınızı da alnınızın akıyla atlatırsınız çünkü süt aynı zamanda gün boyu süren susuzluğunuzu alır…

sut

 

2- Sahurda zeytin yerine ceviz yerseniz gün boyu tok kalmış ve zeytine göre daha az susamış olursunuz. Tuzsuz zeytin de bir seçenek tabi ama ceviz yerseniz işin ucunda tok olma hissi var 🙂

kuruyemişin faydaları

3- Karpuz ve kavun ikilisi sizi tuvalet ile haşır neşir etse de, sahurda yiyeceğiniz karpuz ve kavun gibi sulu meyveler gün boyu size susuzluk yaşatmayacaktır. Ayrıca tatlı isteğinizi de kesecektir içindeki şeker oranı ile…

karpuz

4- İftarda çok aç olacaksınız evet ama nefs mücadelesi oruçta değil iftarda da geçerli. Uzmanlara göre bir ekmek eşliğinde içilen çorbanın ardından 15-20 dakika beklemek, daha sağlıklı bir Ramazan’ın sırrı… Birden değil, azar azar.

Patates Çorbası Tarifi

5- İftardan oruca kadar olan sürede 2 saatte bir bir bardak su içmek, sizi ertesi gün daha rahatlatacaktır. Vücudunuzu arındırması da cabası.

su içmenin faydaları

Ramazan süresince faydalı bilgiler derlemeye devam edeceğiz sizin için. Bizi takip etmeye devam edin!